Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

4 jednoduché způsoby, jak podpořit návštěvnost kamenné prodejny pomocí Google Ads

12. 3. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Spousta malých podnikatelů a firem vnímá Google Ads jako službu užitečnou pouze pro navýšení návštěvnosti webu.

Věděli jste však, že díky správně nastaveným kampaním můžete poměrně značně navýšit i fyzickou návštěvnost vaší firmy, či prodejny?
Kampaně, které si kladou za cíl podporu fyzické návštěvnosti prodejny, je nutné nastavit trochu jinak, než klasické kampaně. V článku se podíváme na 4 základní způsoby, jak takto kampaně nastavit a jak pomocí Google Ads dostat do místa vašeho podnikání více lidí.

 

1. Použijte cílení na umístění

Prvním krokem pro získání větší návštěvnosti je zajistit, aby se vaše reklama zobrazovala pouze uživatelům, kteří se nacházejí v blízkosti vaší firmy. Valná většina e-shopů sice není vázána zeměpisnými omezeními, ale pokud chcete dosáhnout větší návštěvnosti vaší firmy, musíte s tímto omezením počítat.

Při vytváření kampaně v Google Ads tedy zvažte, z jaké vzdálenosti by mohli uživatelé být ochotni do vaší firmy či prodejny dojít. Pokud jste zkušený právník, je možné, že lidé za vámi klidně pojedou hodinu autem. Pokud však vlastníte bistro s hamburgery, musely by to být ty nejlepší hamburgery široko daleko, aby byli lidé ochotni ujet stejnou vzdálenost.

 

Dobře tedy promyslete, na které specifické regiony a města chcete cílit. Tato místa zadejte do geografického cílení kampaně. Možnosti cílení jsou dvě – můžete zvolit cílení nebo vyloučení oblastí, dle vlastního uvážení. Tím zajistíte, že reklamu uvidí pouze lidé, kteří se nacházejí ve vámi určené (cílené) oblasti. Uživatelům, kteří se nachází mimo cílenou oblast (respektive v oblasti vyloučené),  se reklama nezobrazí, a tím se navýší relevance uživatelů.

 

2. Zahrňte lokalitu do vašich klíčových slov

Cílení na klíčová slova a výrazy obsahujicí lokalitu může velmi výrazně pomoci s navýšením návštěvnosti vaší prodejny. Pokud například hledáte opraváře praček a do vyhledávače zadáte „opravář praček Ostrava“, zjistíte, že ve vašem okolí se nachází mnoho opravářů, kteří by vám mohli pomoci.
Cílení na tato klíčová slova také navýší relevanci reklamy, a tedy i její celkové hodnocení (ad rank), což ve výsledku může znamenat, že právě vaše reklama bude ta, na kterou uživatel klikne (a díky které následně navštíví váš obchod).
Neměli byste však používat pouze tato klíčová slova, zejména pokud používáte klíčová slova s frázovou nebo přesnou shodou. Díky zacílení na lokalitu máte již zajištěno, že se zobrazujete na vyhledávací dotazy pouze v geograficky relevantních lokalitách. Použití pouze klíčových slov obsahujících lokalitu vás může izolovat od lidí ve vaší blízkosti, kteří při hledání používají obecnější výrazy. Kombinace klíčových slov s lokalitou i bez ní je tedy obvykle dobrou volbou.

 

3. Zvolte správné rozšíření reklamy

Rozšíření reklam obohacují reklamu o další doplňující informace a prostorově reklamu zvětší, tedy pomohou s upoutáním pozornosti uživatele. Rozšíření jsou zdarma a mají tendenci zvýšit CTR (míru prokliku), konverzní poměr a hodnocení reklamy, přičemž snižují CPC (cenu za proklik).
Rozšíření reklam je několik druhů a každé z nich nám slouží k trochu jinému účelu. Reklamě můžete přiřadit všechna dostupná rozšíření, a jelikož to nic nestojí, je vhodné takto opravdu poctivě obohatit každou reklamu.
Pokud jde o rozšíření pro místní firmy, doporučujeme se zaměřit zejména na tato rozšíření reklam:

  • Rozšíření o lokalitu: Toto rozšíření vám umožní uvést adresu prodejny přímo pod reklamní sdělení. Uživatelé mohou rozšíření rozkliknout a dostanou se do Google Maps, kde zjistí, kde se vaše prodejna nachází, a jak se k ní dostat.
  • Rozšíření o propagaci: Díky tomuto rozšíření bude reklama obsahovat také informace o akčních nabídkách, slevách, slevových kupónech atp., které nabízíte. Opět se jedná o způsob, jakým můžete získat výhodu nad ostatními konkurenty a povzbudit uživatele, aby se k vám zastavili.
  • Rozšíření o volání: Uživatele by mohlo zajímat, jestli máte zboží na skladě, nebo by mohl mít otázku týkající se vašich služeb. S rozšířením o volání bude vaše telefonní číslo vždy viditelné a pro uživatele snadno přístupné.

4. Používejte časový rozvrh reklam

Časový rozvrh reklam je možnost nastavení vašich kampaní tak, aby se zobrazovaly pouze v určitých hodinách, nebo dnech v týdnu, namísto zobrazování bez přerušení. Obzvláště majitelé kamenných prodejen by měli zvážit, zda nenastavit kampaně tak, aby běžely jen v době, kdy je prodejna otevřená.

 

Uživatelé mobilních zařízení se při hledání na Googlu obvykle snaží najít okamžité řešení. Pokud právě hledají pekárnu a vaše reklama se zobrazí, ale vy máte zavřeno, mohlo by to znamenat, že platíte za kliknutí, které nikdy nepřinese konverzi (návštěvu a nákup v prodejně).
Časový rozvrh reklam však může mít i svá úskalí. Uživatelé stolních počítačů koneckonců stále inklinují k vyhledávání informací na internetu den nebo více dnů předtím, než se rozhodnou vaši firmu doopravdy navštívit. Spouštění reklam pouze tehdy, když máte otevřeno, může způsobit riziko izolace těchto uživatelů.
Jednou z metod, jak reálně zjistit efektivitu časového rozvrhu reklam, je třeba A/B testování.

 

Závěrem

Návštěvnost vašeho webu nemusí být tím jediným cílem PPC kampaní. Pokud máte dobře promyšlenou strategii a víte, jak kampaně správně nastavit, můžete také značně podpořit fyzickou návštěvnost vaší firmy, či prodejny. Výše popsané postupy jsou základní kameny toho, jak docílit vyšší návštěvnosti místa vašeho podnikání, jak získat nové klienty, více objednávek a jak zkrátka posunout váš business více na výsluní.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]

mýty a pověry v SEO

Mýty a pověry v SEO – on-page faktory

24. 7. 2019

Google nikdy nikomu svůj algoritmus pro hodnocení stránek neprozradí. Koluje tedy spousta špatných informací o tom, jak a co Google dělá, než vypíše výsledek vyhledávání. Skutečně spolehlivé informace z oblasti SEO nepocházejí z blogů a fór. Hledejte takové informace, které citují oficiální zdroje. Ty jsou v zásadě 3: Přihlášené patenty Prohlášení společnosti Google a jejich týmu Studie, […]

Obsahová síť Google

Obsahové kampaně – jak je využít a jaký mají přínos?

10. 7. 2019

Vyhledávací síť je stále jedním z nejlepších způsobů, jak podchytit záměr a potřeby uživatelů na internetu. Ale pokud lidé neví zhola nic o vaší firmě, službách a produktech, nebudou vás na Google vyhledávat. Jak tedy docílit toho, aby se o Vás svět dozvěděl? Jedno z řešení, které Vám může nejvíce pomoci, je inzerce v obsahové […]

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017. Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a […]