Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

engagement

5 trendů, které budou určovat budoucnost sociálních médií

22. 10. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Co myslíte, kdybychom se mohli strojem času přesunout do zase ne tolik vzdálené budoucnosti, jak by tak asi mohl vypadat svět sociálních médií? Co bude stále stejné, co úplně jinak, co vylepšené k nepoznání?

Pravdou zůstává, že tuto evoluci můžeme docela jednoduše předvídat. Mnoho trendů, které definují sféru sociálních médií již teď v roce 2019, ji budou s velkou pravděpodobností definovat i v nadcházející éře.

I proto se několik trendů, které jsme představili už v předchozím článku, objeví i v tom dnešním. Pusťme se do nich.

  1. Transparentnost
    transparentnostČím víc budete na sociálních médiích transparentní, tím víc vám vaši zákazníci budou věřit. A tato důvěra se může značným způsobem promítnout i do toho, že se rozhodnou koupit právě váš produkt, nikoliv ten konkurenční.Udělali jste chybu? Přiznejte ji. Komunikujte se svými zákazníky upřímně, dovolte jim třeba nahlédnout i do zákulisí vašeho podnikání. Reagujte promptně na všechny zprávy i komentáře.

    Že spotřebitelé budou spíše volit značky s důvěryhodnou image a s osobním přístupem, se zdá jako docela logický závěr. Transparentní společnost, která bude se svým publikem jednat jako se sobě rovným, se právem může spolehnout na to, že se jí takové férové jednání vyplatí v podobě většího obratu a engagementu.

  2. Videa
    videaSociální média vznikla za účelem sdílet nejrůznější formy obsahu, jako nástroj k tomu propojit co nejvíc lidí a přimět je k vzájemné interakci. Nejlepším způsobem, jak toho docílit, je využít k tomu formát videí.Všechny prominentní sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Instagram musely dříve či později přijít s vlastní formou video obsahu a jejich algoritmy nyní dokonce takové obsahy preferují před statickými příspěvky. Není se tedy vůbec co divit, že v blízké budoucnosti budou videa pravděpodobně stát za většinou veškerého obsahu na sociálních sítích.

    Chcete co nejefektivněji oslovit své publikum? Vsaďte na videa.

  3. Rozšířená realita
    rozšířená realitaCo je to rozšířená realita? Pro začátek je dobré neplést si ji s realitou virtuální, jelikož se v několika klíčových aspektech odlišuje. Rozšířená realita je naše skutečná realita, do níž jsou pomocí moderních technologií promítány počítačem vygenerovaná rozšíření, neboli augmentace, jejichž cílem je mnohonásobně vylepšit a obohatit naše zkušenosti a prožitky.

    Zní to až moc futuristicky? Co kdybychom vám řekli, že určité augmentace používáme vcelku pravidelně již dnes? Příkladem po ruce je třeba slavný filtr s psími oušky a čumákem, který na trh uvedla v roce 2016 sociální platforma Snapchat.

    Není těžké vidět, jak by rozšířenou realitu mohly na sociálních sítích v budoucnu využívat i značky. Chcete si vyzkoušet nějaký produkt bez toho, abyste museli opustit svůj domov nebo bez toho, že byste si produkt museli nejdřív koupit? Odpovědí je rozšířená realita, díky které si můžete produkt zkusit bez toho, aby musel být vůbec fyzicky přítomen.

  4. Engagement
    engagementKdysi dávno určoval popularitu určité mediální postavy nebo značky počet jejich fanoušků a lajků. Tato doba je už dávno pryč. Částečně i díky tomu, že fanoušci i lajky se dají snadno koupit.

    Pravda je taková, že v dnešní době je třeba zaměřit se spíše na engagement, zejména počet komentářů, diskuze a sdílení. Příspěvek, který je hojně komentován a sdílen, si vede lépe a má šanci tak oslovit mnohem víc uživatelů než takový, který má sice hodně lajků, ale zato žádné komentáře.Co to znamená pro vás? Zejména byste měli být na sociálních médiích aktivní, pokoušet se tvořit obsah, který je proakční, klást v příspěvcích otázky, jednoduše – snažit se podmínit a podporovat diskuzi.

  5. Umělá inteligence
    umělá inteligenceAutomatické odpovědi a chatboti samozřejmě existují už teď, ale zkuste si jen představit, jak budou vypadat v budoucnosti. Jednodušší dotazy, které nepotřebují složitost a spletitost lidského chápání, mohou zvládnout levou zadní. Může se dokonce stát, že někdy v blízké budoucnosti za vás umělá inteligence bude schopna uzavřít i obchod nebo prodat váš výrobek, zatímco vy jste spali.

Tak jak se vám pozdává vize budoucnosti? Těšíte se? Bojíte se?

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se […]

bert

Google zkvalitňuje vyhledávání, aneb ahoj BERTe

29. 11. 2019

Je to jen pár dní, co Google oznámil a také spustil nejnovější, podle jeho slov, doslova revoluční aktualizaci. Nazval ji BERT, což je zkratka z Bidirectional Encoder Representations From Transformers. Co je jeho cílem a zároveň přáním společnosti Google? Aby jejich vyhledávací algoritmus lépe pochopil celý kontext uživatelova dotazu. BERT je tedy hlavně pozorný a […]

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit. B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky. B2B – […]

engagement

Jak podpořit engagement a zvýšit tak organický dosah

30. 10. 2019

Co je engagement a proč je pro vás důležitý Engagement – magické slůvko, které na nás v poslední době vyskakuje ze všech stran. Především pokud vlastníte business a prodej svých produktů nebo služeb se snažíte podporovat pomocí brandového facebookového profilu, není tento tajemný pojem něčím, co by bylo radno jen tak přehlížet. Rozhodně ne dlouho. […]