Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

engagement

5 trendů, které budou určovat budoucnost sociálních médií

22. 10. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Co myslíte, kdybychom se mohli strojem času přesunout do zase ne tolik vzdálené budoucnosti, jak by tak asi mohl vypadat svět sociálních médií? Co bude stále stejné, co úplně jinak, co vylepšené k nepoznání?

Pravdou zůstává, že tuto evoluci můžeme docela jednoduše předvídat. Mnoho trendů, které definují sféru sociálních médií již teď v roce 2019, ji budou s velkou pravděpodobností definovat i v nadcházející éře.

I proto se několik trendů, které jsme představili už v předchozím článku, objeví i v tom dnešním. Pusťme se do nich.

  1. Transparentnost
    transparentnostČím víc budete na sociálních médiích transparentní, tím víc vám vaši zákazníci budou věřit. A tato důvěra se může značným způsobem promítnout i do toho, že se rozhodnou koupit právě váš produkt, nikoliv ten konkurenční.Udělali jste chybu? Přiznejte ji. Komunikujte se svými zákazníky upřímně, dovolte jim třeba nahlédnout i do zákulisí vašeho podnikání. Reagujte promptně na všechny zprávy i komentáře.

    Že spotřebitelé budou spíše volit značky s důvěryhodnou image a s osobním přístupem, se zdá jako docela logický závěr. Transparentní společnost, která bude se svým publikem jednat jako se sobě rovným, se právem může spolehnout na to, že se jí takové férové jednání vyplatí v podobě většího obratu a engagementu.

  2. Videa
    videaSociální média vznikla za účelem sdílet nejrůznější formy obsahu, jako nástroj k tomu propojit co nejvíc lidí a přimět je k vzájemné interakci. Nejlepším způsobem, jak toho docílit, je využít k tomu formát videí.Všechny prominentní sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Instagram musely dříve či později přijít s vlastní formou video obsahu a jejich algoritmy nyní dokonce takové obsahy preferují před statickými příspěvky. Není se tedy vůbec co divit, že v blízké budoucnosti budou videa pravděpodobně stát za většinou veškerého obsahu na sociálních sítích.

    Chcete co nejefektivněji oslovit své publikum? Vsaďte na videa.

  3. Rozšířená realita
    rozšířená realitaCo je to rozšířená realita? Pro začátek je dobré neplést si ji s realitou virtuální, jelikož se v několika klíčových aspektech odlišuje. Rozšířená realita je naše skutečná realita, do níž jsou pomocí moderních technologií promítány počítačem vygenerovaná rozšíření, neboli augmentace, jejichž cílem je mnohonásobně vylepšit a obohatit naše zkušenosti a prožitky.

    Zní to až moc futuristicky? Co kdybychom vám řekli, že určité augmentace používáme vcelku pravidelně již dnes? Příkladem po ruce je třeba slavný filtr s psími oušky a čumákem, který na trh uvedla v roce 2016 sociální platforma Snapchat.

    Není těžké vidět, jak by rozšířenou realitu mohly na sociálních sítích v budoucnu využívat i značky. Chcete si vyzkoušet nějaký produkt bez toho, abyste museli opustit svůj domov nebo bez toho, že byste si produkt museli nejdřív koupit? Odpovědí je rozšířená realita, díky které si můžete produkt zkusit bez toho, aby musel být vůbec fyzicky přítomen.

  4. Engagement
    engagementKdysi dávno určoval popularitu určité mediální postavy nebo značky počet jejich fanoušků a lajků. Tato doba je už dávno pryč. Částečně i díky tomu, že fanoušci i lajky se dají snadno koupit.

    Pravda je taková, že v dnešní době je třeba zaměřit se spíše na engagement, zejména počet komentářů, diskuze a sdílení. Příspěvek, který je hojně komentován a sdílen, si vede lépe a má šanci tak oslovit mnohem víc uživatelů než takový, který má sice hodně lajků, ale zato žádné komentáře.Co to znamená pro vás? Zejména byste měli být na sociálních médiích aktivní, pokoušet se tvořit obsah, který je proakční, klást v příspěvcích otázky, jednoduše – snažit se podmínit a podporovat diskuzi.

  5. Umělá inteligence
    umělá inteligenceAutomatické odpovědi a chatboti samozřejmě existují už teď, ale zkuste si jen představit, jak budou vypadat v budoucnosti. Jednodušší dotazy, které nepotřebují složitost a spletitost lidského chápání, mohou zvládnout levou zadní. Může se dokonce stát, že někdy v blízké budoucnosti za vás umělá inteligence bude schopna uzavřít i obchod nebo prodat váš výrobek, zatímco vy jste spali.

Tak jak se vám pozdává vize budoucnosti? Těšíte se? Bojíte se?

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]

persony

Persony jako nepostradatelná součást online světa

15. 6. 2020

Persony jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů, který určuje jestli obchod bude úspěšný nebo nikoliv. Díky vytvoření person si velmi ulehčíte práci s texty, obrázky či videi. Persony můžete využívat ne jen v marketingovém oddělení, ale také v oddělení péče o zákazníky, v obchodním oddělení a dalších. Pojďme si tedy říci, co to persona je a proč […]

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]