Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru.

Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz:

  • Restaurace, jídelny a bary
  • Školy a další vzdělávací zařízení
  • Kina, divadla, posilovny a další kulturní a sportovní zařízení
  • Kadeřnictví, kosmetická studia, masážní salony
  • Cestovní kanceláře
  • Obchody, které neprodávají potraviny nebo tabákové výrobky

Samozřejmě, že jsou provozy, které teoreticky mohou i nadále fungovat. Pokud dodržují předepsané povinnosti, jako nošení roušek, minimální rozestupy, dezinfekce rukou apod., nic nebrání výrobnímu podniku i nadále vyrábět. Jsou tu však sekundární problémy:

  • Odběratelé v segmentu B2B ztrácejí o výrobky zájem, když sami nemohou prodávat a nemají odbyt.
  • Pracovníci v karanténě, kteří tak nemohou chodit do práce.
  • Pracovníci, kteří musejí zůstat doma kvůli péči o děti, co nechodí do školy.
  • Ztráta i dlouhodobě věrných zákazníků kvůli platební neschopnosti.

I Vaše firma může přežít

Home Office

Nevyjmenovali jsme všechno a všechny, kteří teď řeší i otázku další existence. Vidíme ale okolo sebe mnoho příkladů, jak se můžeme přizpůsobit. Vždy existuje cesta, jak z problémů ven. Podívejme se na několik nápadů. Snad některý pomůže i Vám:

  • Prodejní okénka
    Restaurace musí mít zavřeno, ale lze mít otevřené výdejní okénko a nechat si zabalit jídlo s sebou. Tedy to, co třeba KFC dělá už roky se svým Drive In. Samozřejmě, že nelze čekat takové tržby, jako při běžném provozu, ale můžete se tak udržet při životě a udržet alespoň některé zaměstnance v práci.
  • Rozvoz jídla
    Počet restaurací, které se zapojily do systémů dovážek jídla, raketově roste. Také zákazníků přibývá a ti objednávají častěji. Narůstá tedy i fyzický počet objednávek. Náklady se zapojením do systému rozvážky se tak vrací mnohem rychleji.
  • Home Office
    Existují profese, jako třeba programátoři, či telefonická podpora, které pracují formou Home Office už dlouhé roky. Dnes je ale nutnost přesunout i další profese z kanceláří domů. Připravte se na to, že zaměstnanci mohou Home Office vyžadovat a vyjděte jim vstříc. Většinou pracují poctivě, a navíc šetříte náklady na provoz kanceláře.
  • E-shopy a on-line prodej
    Počet firem, které poptávají kvalitní e-shop, se zdvojnásobil. Kdo nyní nemá e-shop, hledá rychlý způsob, jak si ho pořídit a zprovoznit. Zoologické zahrady například mohou již pouštět návštěvníky, ale vstupenky musejí prodat přes e-shop. Kdo tento systém nemá, má 3 dny na to jej vyrobit a zprovoznit.
  • Reklama v on-line prostředí
    Nestačí být na internetu s nějakou stránkou či e-shopem. Lidé o Vás musí vědět. Jeden z nejúspěšnějších podnikatelů, Henry Ford, řekl: „Kdybych měl 5 posledních dolarů, 3 dám na reklamu“. Placené PPC reklamy na Google, Seznamu, Facebooku či Bingu se opravdu vyplatí. Tedy pokud je svěříte odborníkům.
  • Optimalizace stránek pro vyhledávání
    Nejlepší reklama je zdarma. SEO specialista umí upravit stránky tak, aby byly pro vyhledávače lákavější, důvěryhodnější a zkrátka lepší než konkurence. Navíc optimalizované stránky zlevňují provoz placených reklam.
  • Video konference
    Také aplikace typu Zoom, Skype, Hangout apod. si teď instaluje snad každý. Školy tak mohou udržovat kontakt se žáky, vedou se pracovní porady, školení, obchodní schůzky, a dokonce i bohoslužby. Jistěže bude fajn setkávat se zase tváří v tvář, ale proč nezačlenit tento model i do běžného chodu firmy?

Jak to bude dál?

S postupným zmírňováním síly epidemie a s uvolňováním vládních omezení se pomalu dostaneme do normálu. Tedy ne úplně – spousta firem skončí. Některé hospody už neotevřou, malé pivovary se už nerozjedou, někteří živnostníci ukončí činnost, zaměstnanci přijdou o práci…

Ti, kdo to ustojí, ale také musí zavést nějaké změny. Nezahazujte tedy zkušenosti, které jste museli nasbírat v době krize.

  • Mějte kvalitní optimalizované internetové stránky a e-shop.
  • Co můžete, přesuňte do on-line světa.
  • Vytvořte prostředí pro Home Office.
  • Buďte méně závislí na zákaznících – založte a provozujte nějaký vlastní projekt.
  • Učte se novým dovednostem a pracujte na sobě.

Rubrika: Trendy

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Vánoce

Marketingové přípravy na Vánoce

19. 10. 2020

Je říjen a značka, která ještě s marketingovými přípravami na Vánoce nezačala, by už určitě neměla dál otálet. Vánoční nákupní horečka totiž řádí již od září a vrcholí v prosinci. Ve světě e-commerce je to navíc velmi znát. Nepodceňujte proto tvorbu online marketingových kampaní. A jak na to? To se dozvíte dále v našem článku. […]

palce nahoru

Online marketing – tipy, které fungují

1. 9. 2020

Online prostředí je často velmi zrádná voda plná nečekaných změn a konkurence, která nikdy nespí. Uplynulých několik měsíců bylo pro marketéry velkou zkouškou. Museli se ze dne na den přizpůsobit úplně nové situaci, která panovala kolem pandemie koronaviru. A ani nyní není jasné, jak se bude situace v online marketingu dále vyvíjet. Je ale téměř […]

Vizuální vyhledávání – nový trend v online marketingu

22. 7. 2020

Digitální marketing prošel v posledních letech velkými změnami. Díky vynálezu umělé inteligence, personalizace či multimédií a dalších se služby online marketingu neustále rozvíjely. A jejich vývoj ještě určitě neskončil, jelikož lidé jsou tvorové zvědaví a vynalézaví. Mnoho z nás je orientováno spíše vizuálně tzn., že lépe a rychleji porozumíme tomu, co vidíme, než tomu, co […]

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]