Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru.

Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz:

  • Restaurace, jídelny a bary
  • Školy a další vzdělávací zařízení
  • Kina, divadla, posilovny a další kulturní a sportovní zařízení
  • Kadeřnictví, kosmetická studia, masážní salony
  • Cestovní kanceláře
  • Obchody, které neprodávají potraviny nebo tabákové výrobky

Samozřejmě, že jsou provozy, které teoreticky mohou i nadále fungovat. Pokud dodržují předepsané povinnosti, jako nošení roušek, minimální rozestupy, dezinfekce rukou apod., nic nebrání výrobnímu podniku i nadále vyrábět. Jsou tu však sekundární problémy:

  • Odběratelé v segmentu B2B ztrácejí o výrobky zájem, když sami nemohou prodávat a nemají odbyt.
  • Pracovníci v karanténě, kteří tak nemohou chodit do práce.
  • Pracovníci, kteří musejí zůstat doma kvůli péči o děti, co nechodí do školy.
  • Ztráta i dlouhodobě věrných zákazníků kvůli platební neschopnosti.

I Vaše firma může přežít

Home Office

Nevyjmenovali jsme všechno a všechny, kteří teď řeší i otázku další existence. Vidíme ale okolo sebe mnoho příkladů, jak se můžeme přizpůsobit. Vždy existuje cesta, jak z problémů ven. Podívejme se na několik nápadů. Snad některý pomůže i Vám:

  • Prodejní okénka
    Restaurace musí mít zavřeno, ale lze mít otevřené výdejní okénko a nechat si zabalit jídlo s sebou. Tedy to, co třeba KFC dělá už roky se svým Drive In. Samozřejmě, že nelze čekat takové tržby, jako při běžném provozu, ale můžete se tak udržet při životě a udržet alespoň některé zaměstnance v práci.
  • Rozvoz jídla
    Počet restaurací, které se zapojily do systémů dovážek jídla, raketově roste. Také zákazníků přibývá a ti objednávají častěji. Narůstá tedy i fyzický počet objednávek. Náklady se zapojením do systému rozvážky se tak vrací mnohem rychleji.
  • Home Office
    Existují profese, jako třeba programátoři, či telefonická podpora, které pracují formou Home Office už dlouhé roky. Dnes je ale nutnost přesunout i další profese z kanceláří domů. Připravte se na to, že zaměstnanci mohou Home Office vyžadovat a vyjděte jim vstříc. Většinou pracují poctivě, a navíc šetříte náklady na provoz kanceláře.
  • E-shopy a on-line prodej
    Počet firem, které poptávají kvalitní e-shop, se zdvojnásobil. Kdo nyní nemá e-shop, hledá rychlý způsob, jak si ho pořídit a zprovoznit. Zoologické zahrady například mohou již pouštět návštěvníky, ale vstupenky musejí prodat přes e-shop. Kdo tento systém nemá, má 3 dny na to jej vyrobit a zprovoznit.
  • Reklama v on-line prostředí
    Nestačí být na internetu s nějakou stránkou či e-shopem. Lidé o Vás musí vědět. Jeden z nejúspěšnějších podnikatelů, Henry Ford, řekl: „Kdybych měl 5 posledních dolarů, 3 dám na reklamu“. Placené PPC reklamy na Google, Seznamu, Facebooku či Bingu se opravdu vyplatí. Tedy pokud je svěříte odborníkům.
  • Optimalizace stránek pro vyhledávání
    Nejlepší reklama je zdarma. SEO specialista umí upravit stránky tak, aby byly pro vyhledávače lákavější, důvěryhodnější a zkrátka lepší než konkurence. Navíc optimalizované stránky zlevňují provoz placených reklam.
  • Video konference
    Také aplikace typu Zoom, Skype, Hangout apod. si teď instaluje snad každý. Školy tak mohou udržovat kontakt se žáky, vedou se pracovní porady, školení, obchodní schůzky, a dokonce i bohoslužby. Jistěže bude fajn setkávat se zase tváří v tvář, ale proč nezačlenit tento model i do běžného chodu firmy?

Jak to bude dál?

S postupným zmírňováním síly epidemie a s uvolňováním vládních omezení se pomalu dostaneme do normálu. Tedy ne úplně – spousta firem skončí. Některé hospody už neotevřou, malé pivovary se už nerozjedou, někteří živnostníci ukončí činnost, zaměstnanci přijdou o práci…

Ti, kdo to ustojí, ale také musí zavést nějaké změny. Nezahazujte tedy zkušenosti, které jste museli nasbírat v době krize.

  • Mějte kvalitní optimalizované internetové stránky a e-shop.
  • Co můžete, přesuňte do on-line světa.
  • Vytvořte prostředí pro Home Office.
  • Buďte méně závislí na zákaznících – založte a provozujte nějaký vlastní projekt.
  • Učte se novým dovednostem a pracujte na sobě.

Rubrika: Trendy

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru. Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz: Restaurace, jídelny a […]

Rouška na klávesnici

Sociální sítě v době pandemie

15. 4. 2020

Svět se přesunul do online prostředí V posledních několika týdnech by měli lidé trávit čas v bezpečí svého domova. Z tohoto důvodu věnují mnohem více času sociálním sítím, kde hledají informace o dění u nás i ve světě a také si zde krátí dlouhou chvíli.  Mnohé společnosti kvůli současné situaci mění pravidla a začínají fungovat […]