Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Počítač a mobil

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum.

Jak často byste měli přispívat na sociální sítě?

Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence zveřejňování příspěvků se často plete. Jeden navrhuje, že bychom měli příspěvky na Facebook přidávat maximálně dvakrát denně. Jiný článek zase říká, že bychom měli přispívat na LinkedIn pouze ve všední dny mezi 16.-18. hodinou.

Ve skutečnosti však neexistuje žádný magický vzorec, na základě kterého bychom se měli rozhodovat, jak často a kdy zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích. To, co totiž funguje pro jednu značku, nemusí fungovat pro značku jinou. Samozřejmě si můžete přečíst případové studie o tom, co fungovalo jiné firmě, nedělejte však z jejich řešení své řešení.

Místo toho, abyste hledali kouzelné vzorce, se raději zaměřte na tyto osvědčené strategie.

Zaměřte se na konzistenci, nikoliv na frekvenci

Základním problémem, který se týká doporučené frekvence zveřejňování příspěvků, jsou zkreslené výsledky dat. Ano, můžete říct: „Analyzovali jsem tisíce příspěvků a tohle je to, co jsme našli…“. Stále jde však o „miš maš“ dat. Jelikož například různá odvětví reagují na příspěvky rozdílně.

Jedním z nejasných návrhů je také to, že byste měli příspěvky zveřejňovat jen v konkrétní denní dobu. Například:

„Chcete-li dosáhnout lepších výsledků na Facebooku, zveřejněte příspěvek jednou denně mezi 13.-16. hodinou“.

To je velmi nejednoznačné. Znamená to tedy ve 13:00 v Sydney, ve 13:00 v Londýně nebo ve 13:00 v New Yorku? Nebo to znamená ekvivalent ve vašem lokálním čase? Tedy například, že 13:00 CTS bude 7:00 GMT?

Představte si, že by všichni dbali na tuto radu a zveřejnili příspěvky ve 13:00 EST (New York). Facebook by tak byl po dobu 23 hodin nečinný, než by se všechny příspěvky zveřejnily. Lepší variantou je dodržovat důslednost a konzistenci. Vytvořte si plán a držte se ho.

Pokud se rozhodnete, že by frekvence zveřejňování příspěvků měla být dvakrát denně, musíte podle toho upravit také obsah. Publikum tak bude vědět, že kdykoliv navštíví vaši stránku, může během 24 hodin očekávat vždy dva nové příspěvky. Nejlepší způsob, jak lidi přilákat, je mít něco, co pro ně bude mít cenu.

Nejlepší frekvence publikování příspěvků na sociálních sítích tedy je, když to stojí za to a má to pro fanoušky cenu!

Kvalita je lepší než kvantita

Víte, co je horší než nezveřejnit příspěvek? Publikovat něco, co je zbytečné a nemá žádný smysl. Nepublikujte věci jen proto, že to máte v rozvrhu. Pokud budete zveřejňovat nekvalitní příspěvky, pravděpodobně ztratíte fanoušky. Například, když narazíte na příspěvek od známé firmy, u kterého si budete myslet: „Co to má za smysl? Jak to souvisí se značkou?“, pak budete vědět, co tím myslíme. Není tedy divu, že se algoritmy na sociálních sítích neustále mění tak, aby byl propagován jen nejlepší a kvalitní obsah. To je totiž to, co uživatelé chtějí.

Stanovte si cíle

Pravidelné publikování kvalitního obsahu je tím správným způsobem, jak postupovat při zvažování frekvence zveřejňování příspěvků. Musíte však také zhodnotit celkovou strategii sociálních médií. Pokud totiž nebudete vědět, proč příspěvky zveřejňujete, nebudete vědět ani to, zda jsou úspěšné. Jinak řečeno, dokud si nestanovíte cíle, nemůžete zjistit, zda jste úspěšní.

Takže se na chvíli zastavte a zeptejte se sami sebe: „Čeho chci na sociálních sítích dosáhnout pro svou značku nebo svého klienta?“ Mohlo by to být:

  • Zvýšit povědomí o značce?
  • Zvýšit návštěvnost svého webu?
  • Prodávat produkt nebo službu?

Pokud je vaším cílem zvýšení návštěvnosti webu a vy místo toho získáte tisíce lajků, pak jste nebyli úspěšní.

Několik obecných návrhů

Přizpůsobte svůj obsah tak, aby vyhovoval konkrétní síti a oslovil její publikum. Nekopírujte příspěvky mezi sociálními médii. Místo toho se zamyslete nad tím, jaký obsah bude vhodný pro jednotlivé sítě. Například, zda jsou na Facebooku účinnější videa než fotografie. Pro každý příspěvek změňte také hashtagy a emoji.

Komunikujte se svým publikem. Zveřejňování obsahu je totiž jen polovina práce. Sociální média jsou především o reakci a komunikaci. Musíte být k dispozici, abyste se mohli zapojit do diskuze, když fanoušci reagují na vaše příspěvky. Čím rychleji budete reagovat, tím lidštěji bude vaše značka působit a vaše komunita poroste.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru. Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz: Restaurace, jídelny a […]

Rouška na klávesnici

Sociální sítě v době pandemie

15. 4. 2020

Svět se přesunul do online prostředí V posledních několika týdnech by měli lidé trávit čas v bezpečí svého domova. Z tohoto důvodu věnují mnohem více času sociálním sítím, kde hledají informace o dění u nás i ve světě a také si zde krátí dlouhou chvíli.  Mnohé společnosti kvůli současné situaci mění pravidla a začínají fungovat […]