Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Počítač a mobil

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum.

Jak často byste měli přispívat na sociální sítě?

Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence zveřejňování příspěvků se často plete. Jeden navrhuje, že bychom měli příspěvky na Facebook přidávat maximálně dvakrát denně. Jiný článek zase říká, že bychom měli přispívat na LinkedIn pouze ve všední dny mezi 16.-18. hodinou.

Ve skutečnosti však neexistuje žádný magický vzorec, na základě kterého bychom se měli rozhodovat, jak často a kdy zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích. To, co totiž funguje pro jednu značku, nemusí fungovat pro značku jinou. Samozřejmě si můžete přečíst případové studie o tom, co fungovalo jiné firmě, nedělejte však z jejich řešení své řešení.

Místo toho, abyste hledali kouzelné vzorce, se raději zaměřte na tyto osvědčené strategie.

Zaměřte se na konzistenci, nikoliv na frekvenci

Základním problémem, který se týká doporučené frekvence zveřejňování příspěvků, jsou zkreslené výsledky dat. Ano, můžete říct: „Analyzovali jsem tisíce příspěvků a tohle je to, co jsme našli…“. Stále jde však o „miš maš“ dat. Jelikož například různá odvětví reagují na příspěvky rozdílně.

Jedním z nejasných návrhů je také to, že byste měli příspěvky zveřejňovat jen v konkrétní denní dobu. Například:

„Chcete-li dosáhnout lepších výsledků na Facebooku, zveřejněte příspěvek jednou denně mezi 13.-16. hodinou“.

To je velmi nejednoznačné. Znamená to tedy ve 13:00 v Sydney, ve 13:00 v Londýně nebo ve 13:00 v New Yorku? Nebo to znamená ekvivalent ve vašem lokálním čase? Tedy například, že 13:00 CTS bude 7:00 GMT?

Představte si, že by všichni dbali na tuto radu a zveřejnili příspěvky ve 13:00 EST (New York). Facebook by tak byl po dobu 23 hodin nečinný, než by se všechny příspěvky zveřejnily. Lepší variantou je dodržovat důslednost a konzistenci. Vytvořte si plán a držte se ho.

Pokud se rozhodnete, že by frekvence zveřejňování příspěvků měla být dvakrát denně, musíte podle toho upravit také obsah. Publikum tak bude vědět, že kdykoliv navštíví vaši stránku, může během 24 hodin očekávat vždy dva nové příspěvky. Nejlepší způsob, jak lidi přilákat, je mít něco, co pro ně bude mít cenu.

Nejlepší frekvence publikování příspěvků na sociálních sítích tedy je, když to stojí za to a má to pro fanoušky cenu!

Kvalita je lepší než kvantita

Víte, co je horší než nezveřejnit příspěvek? Publikovat něco, co je zbytečné a nemá žádný smysl. Nepublikujte věci jen proto, že to máte v rozvrhu. Pokud budete zveřejňovat nekvalitní příspěvky, pravděpodobně ztratíte fanoušky. Například, když narazíte na příspěvek od známé firmy, u kterého si budete myslet: „Co to má za smysl? Jak to souvisí se značkou?“, pak budete vědět, co tím myslíme. Není tedy divu, že se algoritmy na sociálních sítích neustále mění tak, aby byl propagován jen nejlepší a kvalitní obsah. To je totiž to, co uživatelé chtějí.

Stanovte si cíle

Pravidelné publikování kvalitního obsahu je tím správným způsobem, jak postupovat při zvažování frekvence zveřejňování příspěvků. Musíte však také zhodnotit celkovou strategii sociálních médií. Pokud totiž nebudete vědět, proč příspěvky zveřejňujete, nebudete vědět ani to, zda jsou úspěšné. Jinak řečeno, dokud si nestanovíte cíle, nemůžete zjistit, zda jste úspěšní.

Takže se na chvíli zastavte a zeptejte se sami sebe: „Čeho chci na sociálních sítích dosáhnout pro svou značku nebo svého klienta?“ Mohlo by to být:

  • Zvýšit povědomí o značce?
  • Zvýšit návštěvnost svého webu?
  • Prodávat produkt nebo službu?

Pokud je vaším cílem zvýšení návštěvnosti webu a vy místo toho získáte tisíce lajků, pak jste nebyli úspěšní.

Několik obecných návrhů

Přizpůsobte svůj obsah tak, aby vyhovoval konkrétní síti a oslovil její publikum. Nekopírujte příspěvky mezi sociálními médii. Místo toho se zamyslete nad tím, jaký obsah bude vhodný pro jednotlivé sítě. Například, zda jsou na Facebooku účinnější videa než fotografie. Pro každý příspěvek změňte také hashtagy a emoji.

Komunikujte se svým publikem. Zveřejňování obsahu je totiž jen polovina práce. Sociální média jsou především o reakci a komunikaci. Musíte být k dispozici, abyste se mohli zapojit do diskuze, když fanoušci reagují na vaše příspěvky. Čím rychleji budete reagovat, tím lidštěji bude vaše značka působit a vaše komunita poroste.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum. Jak často byste měli přispívat na sociální sítě? Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence […]

Sociální sítě

Jak si sociální sítě vedly v roce 2019

29. 1. 2020

Sociální sítě jsou neustále na vzestupu a mnoho lidí je používá každodenně. V posledních dvou desetiletích se staly jedním z hlavních nástrojů marketingových kanálů. Podle nejnovějších statistik sociální sítě využívá přes 40 % světové populace. Pokud tedy firmy chtějí najít a zasáhnout svou cílovou skupinu, musí vymyslet opravdu kvalitní marketingovou strategii a mít data, ze […]

TOP 7 nástrojů pro SEO zdarma

28. 12. 2019

Pokud se snažíte mít svůj web optimalizovaný pro vyhledávání, jistě potřebujete nějaké nástroje na analýzy, hledání klíčových slov, linkbuilding a další aktivity, které jsou s péčí o web spojeny. Dnes vám představím svůj výběr TOP 7 nástrojů, které jsou zdarma. Rozdělím je do 3 skupin podle jejich účelu. Klíčová slova Linkbuilding Technické SEO Nástroje zdarma pro […]

Vyhledávač Google

Hledání s Google pro pokročilé

21. 12. 2019

Hledáte něco na internetu? Hledáte dlouho a nemůžete najít to, co potřebujete? Naučte se ovládat vyhledávač Google jako mistr. Vaše kung-fu bude neporazitelné. Google totiž není jen jeden řádek s tlačítkem. Umí toho mnohem víc. Můžete používat různé operátory vyhledávání a tím upřesnit o co přesně vám jde. Můžete také použít Google jako převodník jednotek a […]