Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017.

Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a uzavřít.

Google se v uplynulém roce nejvíce zaměřil na sektor financí (zejména na prodej dluhopisů, kryptoměn a kryptoburzy), služby spojené s léčbou závislostí, technické podpory třetích stran, překupníky vstupenek a také na některé lokální služby, jako například opraváře garážových vrat. V průměru došlo k zamítnutí asi šesti milionů reklam denně.

Na dluhopisy a kryptoměny si Google posvítil v průběhu roku ještě více. Nejprve v červnu globálně zakázal inzerci těchto finančních produktů s vidinou ochrany spotřebitelů před podvodnými nabídkami, nicméně od října tento zákaz inzerce zmírnil pro registrované společnosti v USA a Japonsku.

Google se od roku 2017 v rámci své hate-speech policy zaměřuje také na odstraňování reklam z konkrétních webových stránek a aplikací, které porušují zásady pro umisťování inzerce. Mezi takové stránky a aplikace patří například ty, které vyzývají k diskriminaci kvůli rase, etnicitě, národnosti, náboženství, postižení, sexuální orientaci a jiné.

V loňském roce tak došlo ke stažení reklam z více než 27 milionů stránek, které porušovaly tyto zásady. Dále bylo vymazáno 1,5 milionu reklam z mobilních aplikací a z reklamní sítě odstraněno zhruba 734 000 vydavatelů a vývojářů aplikací.

Již více než dva roky se také Google zasazuje proti šíření a monetizaci takzvaných “fake news”. Díky novým zásadám z roku 2017 a zvýšenému úsilí došlo v uplynulém roce k zastavení 1,2 milionu konkrétních webových stránek, 22 000 aplikací a 15 000 webů, které obsahovaly zkreslující, nenávistný nebo nekvalitní obsah.

Google jako globální leader v digitální inzerci má povinnost korigovat, jaké typy reklam se objevují v online prostředí. Pravidelné aktualizace a úpravy zásad inzerce se sice někdy mohou dotknout i dobrých a poctivých inzerentů, je však nutné si uvědomit, že právě tyto úpravy mají za cíl eliminovat nekvalitní reklamy inzerentů.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru. Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz: Restaurace, jídelny a […]

Rouška na klávesnici

Sociální sítě v době pandemie

15. 4. 2020

Svět se přesunul do online prostředí V posledních několika týdnech by měli lidé trávit čas v bezpečí svého domova. Z tohoto důvodu věnují mnohem více času sociálním sítím, kde hledají informace o dění u nás i ve světě a také si zde krátí dlouhou chvíli.  Mnohé společnosti kvůli současné situaci mění pravidla a začínají fungovat […]