Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017.

Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a uzavřít.

Google se v uplynulém roce nejvíce zaměřil na sektor financí (zejména na prodej dluhopisů, kryptoměn a kryptoburzy), služby spojené s léčbou závislostí, technické podpory třetích stran, překupníky vstupenek a také na některé lokální služby, jako například opraváře garážových vrat. V průměru došlo k zamítnutí asi šesti milionů reklam denně.

Na dluhopisy a kryptoměny si Google posvítil v průběhu roku ještě více. Nejprve v červnu globálně zakázal inzerci těchto finančních produktů s vidinou ochrany spotřebitelů před podvodnými nabídkami, nicméně od října tento zákaz inzerce zmírnil pro registrované společnosti v USA a Japonsku.

Google se od roku 2017 v rámci své hate-speech policy zaměřuje také na odstraňování reklam z konkrétních webových stránek a aplikací, které porušují zásady pro umisťování inzerce. Mezi takové stránky a aplikace patří například ty, které vyzývají k diskriminaci kvůli rase, etnicitě, národnosti, náboženství, postižení, sexuální orientaci a jiné.

V loňském roce tak došlo ke stažení reklam z více než 27 milionů stránek, které porušovaly tyto zásady. Dále bylo vymazáno 1,5 milionu reklam z mobilních aplikací a z reklamní sítě odstraněno zhruba 734 000 vydavatelů a vývojářů aplikací.

Již více než dva roky se také Google zasazuje proti šíření a monetizaci takzvaných “fake news”. Díky novým zásadám z roku 2017 a zvýšenému úsilí došlo v uplynulém roce k zastavení 1,2 milionu konkrétních webových stránek, 22 000 aplikací a 15 000 webů, které obsahovaly zkreslující, nenávistný nebo nekvalitní obsah.

Google jako globální leader v digitální inzerci má povinnost korigovat, jaké typy reklam se objevují v online prostředí. Pravidelné aktualizace a úpravy zásad inzerce se sice někdy mohou dotknout i dobrých a poctivých inzerentů, je však nutné si uvědomit, že právě tyto úpravy mají za cíl eliminovat nekvalitní reklamy inzerentů.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Selfie

Svět sociálních médií: 5 trendů, které definují rok 2019

9. 10. 2019

Svět sociálních médií prochází neustálou obměnou. Inovace a různé vychytávky vznikají každým dnem. Mnohé z nich si užijí svých patnáct minut slávy a vzápětí opět zmizí v propadlišti dějin.  Pak tu ovšem máme i takové inovace a vychytávky, které posunou marketingové strategie zase o malý krůček dál. Být aktuální a mít povědomí o nejnovějších úspěšných […]

Logo Google

Nové pokyny společnosti Google pro vytváření odkazů

18. 9. 2019

V případě, že vám to uniklo, Google mění pravidla pro vytváření odkazů . Bývalo to tak, že když na vás lidé odkazují, odkaz mohl být buď odkazem dofollow, nebo nofollow. Téměř před 15 lety byl atribut nofollow zaveden jako prostředek k boji proti komentářovému spamu. Tento atribut se rychle stal metodou, kterou společnost Google doporučuje pro označování […]

Persony

Jak prodat cokoli aneb persony v praxi

20. 8. 2019

Za dobu mé praxe zjišťuji stále častěji, že prodat se dá naprosto cokoli – kámen, strom, zmrzlina za 600 tisíc korun, čistý vzduch či pivo v prášku. Můj syn je například obchodník tělem i duší. Dva příklady za všechny: Když byl se školou u moře v Chorvatsku, dostávali ke snídani jablka. Těmi samozřejmě všichni pohrdli […]

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]