Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017.

Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a uzavřít.

Google se v uplynulém roce nejvíce zaměřil na sektor financí (zejména na prodej dluhopisů, kryptoměn a kryptoburzy), služby spojené s léčbou závislostí, technické podpory třetích stran, překupníky vstupenek a také na některé lokální služby, jako například opraváře garážových vrat. V průměru došlo k zamítnutí asi šesti milionů reklam denně.

Na dluhopisy a kryptoměny si Google posvítil v průběhu roku ještě více. Nejprve v červnu globálně zakázal inzerci těchto finančních produktů s vidinou ochrany spotřebitelů před podvodnými nabídkami, nicméně od října tento zákaz inzerce zmírnil pro registrované společnosti v USA a Japonsku.

Google se od roku 2017 v rámci své hate-speech policy zaměřuje také na odstraňování reklam z konkrétních webových stránek a aplikací, které porušují zásady pro umisťování inzerce. Mezi takové stránky a aplikace patří například ty, které vyzývají k diskriminaci kvůli rase, etnicitě, národnosti, náboženství, postižení, sexuální orientaci a jiné.

V loňském roce tak došlo ke stažení reklam z více než 27 milionů stránek, které porušovaly tyto zásady. Dále bylo vymazáno 1,5 milionu reklam z mobilních aplikací a z reklamní sítě odstraněno zhruba 734 000 vydavatelů a vývojářů aplikací.

Již více než dva roky se také Google zasazuje proti šíření a monetizaci takzvaných “fake news”. Díky novým zásadám z roku 2017 a zvýšenému úsilí došlo v uplynulém roce k zastavení 1,2 milionu konkrétních webových stránek, 22 000 aplikací a 15 000 webů, které obsahovaly zkreslující, nenávistný nebo nekvalitní obsah.

Google jako globální leader v digitální inzerci má povinnost korigovat, jaké typy reklam se objevují v online prostředí. Pravidelné aktualizace a úpravy zásad inzerce se sice někdy mohou dotknout i dobrých a poctivých inzerentů, je však nutné si uvědomit, že právě tyto úpravy mají za cíl eliminovat nekvalitní reklamy inzerentů.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]

mýty a pověry v SEO

Mýty a pověry v SEO – on-page faktory

24. 7. 2019

Google nikdy nikomu svůj algoritmus pro hodnocení stránek neprozradí. Koluje tedy spousta špatných informací o tom, jak a co Google dělá, než vypíše výsledek vyhledávání. Skutečně spolehlivé informace z oblasti SEO nepocházejí z blogů a fór. Hledejte takové informace, které citují oficiální zdroje. Ty jsou v zásadě 3: Přihlášené patenty Prohlášení společnosti Google a jejich týmu Studie, […]

Obsahová síť Google

Obsahové kampaně – jak je využít a jaký mají přínos?

10. 7. 2019

Vyhledávací síť je stále jedním z nejlepších způsobů, jak podchytit záměr a potřeby uživatelů na internetu. Ale pokud lidé neví zhola nic o vaší firmě, službách a produktech, nebudou vás na Google vyhledávat. Jak tedy docílit toho, aby se o Vás svět dozvěděl? Jedno z řešení, které Vám může nejvíce pomoci, je inzerce v obsahové […]

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017. Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a […]