Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru.
Je třeba se posunout dál
Po vypuknutí koronavirové pandemie začali lidé trávit mnohem více času online. To byl splněný sen asi každého marketéra. Bylo jednodušší jim doručit obsah a dokonce to šlo i levněji. Podle výzkumů kleslo CPM až o 50 %. Lidé komunikaci značek, která reagovala na koronavirovou krizi, velmi oceňovali, ale nyní už jsou z ní unaveni. Nastal ten správný čas posunout se dále a změnit téma. S postupným uvolňováním opatření jde tedy ruku v ruce další změna komunikace značek a je třeba promyslet, jak v ní dále pokračovat.
Zábava na prvním místě
Polovina mladých lidí se už kvůli karanténě začíná nudit. Na začátku sice preferovali komunikaci značek o tom, jak pomáhají v době pandemie, nyní už však své preference opět změnili. Vyhledávají spíše obsah, který jim přinese zábavu a odreagování. Chtějí se se značkou ztotožnit a chtějí se hlavně pobavit.
Tipy, jak na sociálních sítích komunikovat
- Sledujte reakce zákazníků a komunikujte
Sociální sítě děláte hlavně pro lidi, a proto jim nabídněte to, co je opravdu zajímá a baví. Je třeba vyslyšet poptávku zákazníků po jiných tématech než koronavirus. Musíte svému publiku naslouchat a přizpůsobit se jejich potřebám. Buďte ale stále trochu opatrní a počínejte si zodpovědně. Občas lidem připomeňte, jak je ještě pořád důležité dodržovat odstupy či hygienu, ale pouze okrajově.
Komunikujte se svými fanoušky, věnujte jim pozornost, zapojte se do konverzací a nečekejte, že budou fanoušci komunikovat sami. Pokuste se do obsahu zapojit reálné lidi a nezapomeňte do příspěvků zařadit výzvu k akci. - Optimální frekvence
Nepublikujte příspěvky jen proto, abyste zaplnili profil. Publikujte takové, které mají smysl a přidanou hodnotu pro zákazníka. Frekvence zveřejňování příspěvků se nedá přesně určit, u každé značky je to individuální. Menší frekvence většinou uškodit nemůže, ale efektivní to také není. Skalní fanoušci sice možná zůstanou věrní, ale žádní noví nejspíš nepřibudou. A také příliš informací může vést k odchodu fanoušků a sledujících. Stanovte si proto cíle a plán, podle kterého pak pravidelně zveřejňujte příspěvky. - Buďte fér
Buďte ke svým zákazníkům fér. Nemažte negativní komentáře a hodnocení, ale snažte se na ně odpovídat. Nebojte se přiznat chybu i tam, kde se vlastně žádná nestala. Mějte na profilu pravdivé informace a kontaktní údaje. - Sledujte své okolí
Sledujte trendy i svou konkurenci. Také to, co lidi sledují, co je zajímá, co sdílí apod. Nabyté informace potom můžete předat svým fanoušků.
Je vidět, že správně komunikovat na sociálních sítích a uspokojit potřeby a požadavky zákazníků není jednoduché. Ale od toho jsme tady my, abychom vám pomohli a poradili.