Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

mobil a tablet

Jak na úspěšné Stories

27. 3. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

mobil a tablet

Stories, neboli příběhy na sociálních sítích, jsou stále populárnější, jelikož umožňují komunikovat přirozeně a kreativně. Firmy proto neváhaly a do Stories se vrhly po hlavě. Tuto funkci využívají velmi kreativně a posouvají tak hranice vizuálního vyprávění. Přinášíme několik rad a tipů, jak zvýšit výkon pomocí Stories.

Kreativní strategie zvyšující efektivitu

“Primární” Stories vs. optimalizované Stories

Facebook marketérům doporučuje, aby u Stories používali dva základní přístupy. Formát “Primární Stories” nebo “Stories optimalizované”.

Primární Stories

Jedná se o formát na výšku přes celou obrazovku, který je vytvořený speciálně pro Stories. Příspěvek už má správný rozměr i odpovídající téma. Stories umožňují uživatelům jednoduše postovat své zážitky a prohlížet si příběhy ostatních. Využívat při tom mohou interaktivní funkce, jako zastavení přehrávání příběhu, rychlý přesun k jinému Stories, hlasování, ankety apod.

Optimalizované Stories

Jde o formát, který nebyl původně určen pro příběhy a je pro ně pouze optimalizován. Jsou to například Stories vytvořené z klasického facebookového příspěvku. Můžou tak mít špatnou velikost, text či téma a je potřeba je upravit.

Z většiny výzkumů zaměřených na značku vyplývá, že přístup založený na primárních Stories přináší nejlepší výsledky. Pokud však chcete používat i přístup optimalizovaný, je třeba pamatovat na tyto věci:

  • Přidejte krátký text nebo titulek, který pomůže vyjasnit význam příspěvku.
  • Promyslete, jestli prvky, které jste původně použili, budou funkční i v optimalizovaném Stories. Např. žádost o like příspěvku ve Stories fungovat nebude.
  • Při oříznutí nebo zmenšení se snažte neztratit důležité informace.

Rozpohybujte statické reklamy

Pokud použijeme v obrázku pohyb, produkt může být díky většímu detailu lépe rozpoznatelný. V porovnání se statickým obrázkem nám dává pohyb také o 76 % větší šanci, že získáme potřebné konverze. Nemusíte rovnou tvořit plnohodnotné video, stačí jednoduchý opakující se pohyb. Facebook doporučuje do pohyblivého obrázku označovat značky, přidávat titulky, krátký text a CTA, aby fanoušci značku rozpoznali.

Mobil-shot vs. studio-shot

“Mobile-shot” znamená natáčení pomocí mobilního telefonu. Jedná se o kreativní záběry, které se velmi podobají organickému obsahu příběhů. “Studio-shot” jsou videa vytvořená ve studiu. Příběhy natočené mobilním telefonem mohou mít lepší výsledky než ty studiové, záleží však na vaší strategii:

Značka

Připomenutí reklamy – U příběhů natočených mobilem ve srovnání se studiovými příběhy je o 78 % vyšší šance, že si je uživatelé znovu vybaví.

Povědomí o značce – Ve srovnání s mobilním videem je u studiového videa o 97 % vyšší šance, že se zvýší povědomí o značce.

Zájem o reklamu – U příběhu vytvořeného mobilním telefonem je o 80 % vyšší šance než u studiového záběru, že zaznamená zájem o reklamu.

Přímá reakce

Zobrazení obsahu – U mobilních videí je o 84 % větší šance, že si lidé zobrazí obsah, než by to bylo u studiových videí.

Nákup, aplikace, rezervace – U mobilních videí existuje o 63 % vyšší šance než u studiových videí, že povedou k nákupu, instalaci aplikace a rezervaci.

Prvky značky a hodnotová nabídka pro zvýšení dopadu

Nezveřejňovat cenu – Podle průzkumů Facebooku mají kampaně, které neuvádějí cenu, o 77 % vyšší šanci, že dosáhnou lepšího výkonu při nákupu, než když cenu zobrazují. Také mají o 73 %  vyšší šanci, že se jim podaří zvýšit povědomí o značce. Pokud chcete cenu přece jen přidat, ujistěte se, že je její umístění promyšlené a strategické.

Kreativní prvky pro maximalizaci dopadu

Propojte text a kreativitu: Jestliže text umístíte doprostřed, bude mít váš příspěvek o 75 % větší šanci na lepší výkon. Dejte však pozor, aby nezakryl důležité informace.

Nezapomeňte používat různé hashtagy, označovat ve Stories produkty, lidi i značky. Tak bude zájem o příběhy ještě větší.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]

Home Office

Doba pokoronavirová se blíží

28. 4. 2020

Nároky dnešní doby a okolností, ve kterých jsme se ocitli, nutí mnoho firem k vynalézavosti. Pravděpodobně ještě nikdy v historii se firmy nenacházely v tak extrémních podmínkách jako v době vládních omezení kvůli pandemii koronaviru. Zejména v oblasti služeb zažívají firmy nefalšovanou krizi. Zmiňme některé obory, instituce a podniky, které musely zavřít, nebo alespoň silně omezit provoz: Restaurace, jídelny a […]

Rouška na klávesnici

Sociální sítě v době pandemie

15. 4. 2020

Svět se přesunul do online prostředí V posledních několika týdnech by měli lidé trávit čas v bezpečí svého domova. Z tohoto důvodu věnují mnohem více času sociálním sítím, kde hledají informace o dění u nás i ve světě a také si zde krátí dlouhou chvíli.  Mnohé společnosti kvůli současné situaci mění pravidla a začínají fungovat […]