Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

mobil a tablet

Jak na úspěšné Stories

27. 3. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

mobil a tablet

Stories, neboli příběhy na sociálních sítích, jsou stále populárnější, jelikož umožňují komunikovat přirozeně a kreativně. Firmy proto neváhaly a do Stories se vrhly po hlavě. Tuto funkci využívají velmi kreativně a posouvají tak hranice vizuálního vyprávění. Přinášíme několik rad a tipů, jak zvýšit výkon pomocí Stories.

Kreativní strategie zvyšující efektivitu

“Primární” Stories vs. optimalizované Stories

Facebook marketérům doporučuje, aby u Stories používali dva základní přístupy. Formát “Primární Stories” nebo “Stories optimalizované”.

Primární Stories

Jedná se o formát na výšku přes celou obrazovku, který je vytvořený speciálně pro Stories. Příspěvek už má správný rozměr i odpovídající téma. Stories umožňují uživatelům jednoduše postovat své zážitky a prohlížet si příběhy ostatních. Využívat při tom mohou interaktivní funkce, jako zastavení přehrávání příběhu, rychlý přesun k jinému Stories, hlasování, ankety apod.

Optimalizované Stories

Jde o formát, který nebyl původně určen pro příběhy a je pro ně pouze optimalizován. Jsou to například Stories vytvořené z klasického facebookového příspěvku. Můžou tak mít špatnou velikost, text či téma a je potřeba je upravit.

Z většiny výzkumů zaměřených na značku vyplývá, že přístup založený na primárních Stories přináší nejlepší výsledky. Pokud však chcete používat i přístup optimalizovaný, je třeba pamatovat na tyto věci:

  • Přidejte krátký text nebo titulek, který pomůže vyjasnit význam příspěvku.
  • Promyslete, jestli prvky, které jste původně použili, budou funkční i v optimalizovaném Stories. Např. žádost o like příspěvku ve Stories fungovat nebude.
  • Při oříznutí nebo zmenšení se snažte neztratit důležité informace.

Rozpohybujte statické reklamy

Pokud použijeme v obrázku pohyb, produkt může být díky většímu detailu lépe rozpoznatelný. V porovnání se statickým obrázkem nám dává pohyb také o 76 % větší šanci, že získáme potřebné konverze. Nemusíte rovnou tvořit plnohodnotné video, stačí jednoduchý opakující se pohyb. Facebook doporučuje do pohyblivého obrázku označovat značky, přidávat titulky, krátký text a CTA, aby fanoušci značku rozpoznali.

Mobil-shot vs. studio-shot

“Mobile-shot” znamená natáčení pomocí mobilního telefonu. Jedná se o kreativní záběry, které se velmi podobají organickému obsahu příběhů. “Studio-shot” jsou videa vytvořená ve studiu. Příběhy natočené mobilním telefonem mohou mít lepší výsledky než ty studiové, záleží však na vaší strategii:

Značka

Připomenutí reklamy – U příběhů natočených mobilem ve srovnání se studiovými příběhy je o 78 % vyšší šance, že si je uživatelé znovu vybaví.

Povědomí o značce – Ve srovnání s mobilním videem je u studiového videa o 97 % vyšší šance, že se zvýší povědomí o značce.

Zájem o reklamu – U příběhu vytvořeného mobilním telefonem je o 80 % vyšší šance než u studiového záběru, že zaznamená zájem o reklamu.

Přímá reakce

Zobrazení obsahu – U mobilních videí je o 84 % větší šance, že si lidé zobrazí obsah, než by to bylo u studiových videí.

Nákup, aplikace, rezervace – U mobilních videí existuje o 63 % vyšší šance než u studiových videí, že povedou k nákupu, instalaci aplikace a rezervaci.

Prvky značky a hodnotová nabídka pro zvýšení dopadu

Nezveřejňovat cenu – Podle průzkumů Facebooku mají kampaně, které neuvádějí cenu, o 77 % vyšší šanci, že dosáhnou lepšího výkonu při nákupu, než když cenu zobrazují. Také mají o 73 %  vyšší šanci, že se jim podaří zvýšit povědomí o značce. Pokud chcete cenu přece jen přidat, ujistěte se, že je její umístění promyšlené a strategické.

Kreativní prvky pro maximalizaci dopadu

Propojte text a kreativitu: Jestliže text umístíte doprostřed, bude mít váš příspěvek o 75 % větší šanci na lepší výkon. Dejte však pozor, aby nezakryl důležité informace.

Nezapomeňte používat různé hashtagy, označovat ve Stories produkty, lidi i značky. Tak bude zájem o příběhy ještě větší.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Vánoce

Marketingové přípravy na Vánoce

19. 10. 2020

Je říjen a značka, která ještě s marketingovými přípravami na Vánoce nezačala, by už určitě neměla dál otálet. Vánoční nákupní horečka totiž řádí již od září a vrcholí v prosinci. Ve světě e-commerce je to navíc velmi znát. Nepodceňujte proto tvorbu online marketingových kampaní. A jak na to? To se dozvíte dále v našem článku. […]

palce nahoru

Online marketing – tipy, které fungují

1. 9. 2020

Online prostředí je často velmi zrádná voda plná nečekaných změn a konkurence, která nikdy nespí. Uplynulých několik měsíců bylo pro marketéry velkou zkouškou. Museli se ze dne na den přizpůsobit úplně nové situaci, která panovala kolem pandemie koronaviru. A ani nyní není jasné, jak se bude situace v online marketingu dále vyvíjet. Je ale téměř […]

Vizuální vyhledávání – nový trend v online marketingu

22. 7. 2020

Digitální marketing prošel v posledních letech velkými změnami. Díky vynálezu umělé inteligence, personalizace či multimédií a dalších se služby online marketingu neustále rozvíjely. A jejich vývoj ještě určitě neskončil, jelikož lidé jsou tvorové zvědaví a vynalézaví. Mnoho z nás je orientováno spíše vizuálně tzn., že lépe a rychleji porozumíme tomu, co vidíme, než tomu, co […]

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]