Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

engagement

Jak podpořit engagement a zvýšit tak organický dosah

30. 10. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Co je engagement a proč je pro vás důležitý

Engagement – magické slůvko, které na nás v poslední době vyskakuje ze všech stran. Především pokud vlastníte business a prodej svých produktů nebo služeb se snažíte podporovat pomocí brandového facebookového profilu, není tento tajemný pojem něčím, co by bylo radno jen tak přehlížet. Rozhodně ne dlouho. Proč je engagement důležitý a jak ho navýšit je možná i právě proto tématem dnešního článku.

engagement

V roce 2018 společnost Facebook změnila algoritmus, v důsledku čehož je nyní pro obchodní značky značně složitější svými příspěvky oslovit širší publikum bez pomoci placených reklam. Nemusíte však hned věšet hlavu a tasit peněženky, stále existují možnosti, jak tento systém přechytračit a ke svým fanouškům se tak dostat cestou přirozenou. Odpovědí je engagement.

Ve zkratce – čím větší engagement, tím větší vizibilita. Engagement není počet To se mi líbí či sdílení, engagement znamená v podstatě pouze to, co nám napovídá samotný překlad tohoto anglického výrazu, tedy zapojení, účast. Čím více komentářů příspěvek získá, tím větší je šance, že ho uvidí vyšší počet uživatelů. Abyste si zajistili engagement, sami musíte být engaging. A být engaging není vždycky tak lehké, jak by se mohlo zdát. Proto, pokud budete číst dále, na vás čeká 10 tipů a triků, jak engagement na své facebookové stránce podpořit a vytvořit z ní tak efektivní nástroj ke sdílení vašeho nejen penězi podpořeného obsahu.

  • Ptejte seNikdy nepodceňujte lidskou přirozenost sdílet svůj názor a pohled na určitá témata a věci s ostatními smrtelníky. Vyvolejte diskuzi tak, že svým fanouškům předložíte fascinující myšlenku nebo položíte zajímavou otázku, která je přiměje k zamyšlení a posléze třeba i k zanechání komentáře. Vytvořte anketu nebo kvíz. Příspěvky, které vyzývají k akci, si nejenže vedou lépe, než ty obyčejné, odpovědi vašich fanoušků pro vás rovněž mohou být cennými daty, díky kterým je i jejich preference poznáte zase o trošku víc.
  • Vsaďte na vizuálně atraktivní obsahNechcete, aby se váš obsah ztratil v moři dalších příspěvků, kterými je denně zahlcen nejen news feed vás, ale i všech ostatních, včetně vašich fanoušků? Potom musí něčím vynikat.

    Okořeňte svou stránku hravou a poutavou grafikou nebo videi. Příspěvky s obrázky a videa si celkově vedou o mnoho lépe než statické příspěvky se spoustou textu.

    Pokud chcete, aby vaše stránka a potažmo i váš business působil na návštěvníky profesionálně, je opravdu nezbytné, aby veškerá grafika i videa byly nahrány v co nejvyšší kvalitě. Ujistěte se, že záběry jsou zaostřené, zvuk slyšitelný a osvětlení v pořádku.

  • Publikujte příspěvky v ten správný časKdy příspěvek zveřejníte, na tom záleží téměř stejně jako na tom, jaký příspěvek zveřejníte. Obsah můžete mít vypilovaný do poslední tečky, ale když ho pustíte ven ve dvě ráno, velký engagement vám opravdu nepřinese. Koneckonců většina vašich fanoušků bude pravděpodobně spát.

    Pomocí Facebook Analytics můžete snadno zjistit, kdy je online většina vašich fanoušků a směřovat zveřejňování obsahu právě do těchto takzvaných peak hours. Nevýhodou tohoto postupu je pouze to, že ho velmi snadno může zvolit nejen vaše konkurence, ale i spousta dalších značek a váš obsah se tak snadno může ztratit v oceánu informací. Zkuste proto obsah zveřejnit těsně před tím, než nastane facebooková dopravní špička. Například pokud Facebook Insights hlásí, že nejvíce vašich fanoušků bude online v 11:45, publikujte příspěvek v 11:30 a získáte tak náskok.

  • Nepoužívejte click-baitFacebook algoritmus neupřednostňuje pouze obsah na základě toho, jak je podmanivý, nové parametry dávají přednost i příspěvkům, které vyvolávají smysluplnou diskuzi. To znamená, že obsahy typu “Dejte like, pokud rádi snídáte chipsy” nebo “Označte kamaráda, co projel na babetě Balkánem” jsou nyní považovány za spam a jejich viditelnost je na tom vcelku bídně.

    Proto vskutku doporučujeme vyhnout se vytváření takovéhoto typu příspěvků, protože jakmile si Facebook algoritmus uvědomí, že se k něčemu takovému uchylujete, může se stát, že to odnese viditelnost nejen vašich příspěvků, ale i viditelnost celé vaší stránky.

    Vyvolávat diskuze a podporovat tím tak nárůst komentářů je v pořádku, jen o ně nežebrejte.

  • SoutěžeUživatelé Facebooku zbožňují soutěže. Především takové, kde se mohou pochlubit vlastní fotkou, videem či receptem nebo vyjádřit svůj názor na nějaké zajímavé téma. Tím, že se rozhodnete spustit soutěž, která fanoušky přiměje k zanechání komentáře, můžete značně zvýšit svůj organický dosah a tím i engagement.

    Ujistěte se rovněž, že cena, kterou nabízíte, nějakým způsobem souvisí s vaší značkou a vyvarujte se toho, že své fanoušky budete žádat, aby příspěvek sdíleli na zdi své nebo přátel. I toto může Facebook algoritmus vyhodnotí jako click-bait.

  • Nezatracujte staré formátyPokud něco fungovalo v minulosti, je docela pravděpodobné, že to bude fungovat i nadále. Pokud máte na webu kvalitní článek nebo jste v minulosti sdíleli zajímavé video, nic vám nebrání se ho pokusit, samozřejmě po uplynutí nějakého času, zveřejnit znovu. Máte díky tomu možnost poučit se z chyb, které provázely váš první pokus. Třeba se vám nyní podaří sepsat popisek, který bude chytlavější, nebo příspěvek vypustíte do světa v příhodnější čas.
  • Nechte se verifikovatPomocí Facebook verifikace, tedy pomocí toho malého odznáčku, který se objeví vedle jména vaší stránky, si mohou být uživatelé jistí, že právě tato stránka je oficiálním zastoupením značky. Díky tomu vyniknete a u svého publika si vybudujete důvěru a autenticitu.
  • Nechte promluvit své zaměstnanceKdyž se vám podaří přesvědčit vaše zaměstnance k tomu, aby sdíleli příspěvky ze stránky vaší značky, váš obsah díky tomu uvidí i jejich přátelé, což pro vás znamená větší vizibilitu a oslovíte díky tomu širší publikum.

    Pokuste se své zaměstnance a kolegy také přimět k tomu, aby vaše příspěvky  pravidelně komentovali a podpořili tím tak engagement.

  • Nemyslete jen na sebeChápeme, vaše stránka pravděpodobně vznikla za účelem podpoření prodeje vašich produktů nebo služeb. Ale nikdo nemá rád ty, co neustále mluví jen o sobě a nezajímají se o druhé. Myslete i na toto, když obsah tvoříte. Vaším cílem je přimět fanoušky k interakci s vaší značkou a tím je nenápadně přimět i k tomu, aby si vaše služby nebo produkt pořídili.

    <p.Sdílejte s nimi zajímavá fakta nebo statistiky. Pokud se ve světě právě konají nějaké zajímavé akce nebo události, zaveďte na ně řeč. Můžete se například pokusit rozesmát své obecenstvo i pomocí dnes tolik populárních memes.

  • Kratší příspěvek = lepší příspěvekMéně je více, a když dojde na popisky k vašim příspěvkům, platí to dvojnásob. Většina uživatelů si na Facebook nechodí číst, proto zaujmete spíše kratším a údernějším příspěvkem. Někdy skutečně stačí jen věta, abyste upoutali něčí pozornost.

Triků, jak podpořit engagement, je samozřejmě mnohem víc, než jsme si tu uvedli, a žádný z nich není stoprocentní zárukou úspěchu. Uděláte nejlépe, když budete se svými fanoušky komunikovat upřímně a budete se snažit tvořit obsah, který bude bavit nejen je ale i vás.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se […]

bert

Google zkvalitňuje vyhledávání, aneb ahoj BERTe

29. 11. 2019

Je to jen pár dní, co Google oznámil a také spustil nejnovější, podle jeho slov, doslova revoluční aktualizaci. Nazval ji BERT, což je zkratka z Bidirectional Encoder Representations From Transformers. Co je jeho cílem a zároveň přáním společnosti Google? Aby jejich vyhledávací algoritmus lépe pochopil celý kontext uživatelova dotazu. BERT je tedy hlavně pozorný a […]

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit. B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky. B2B – […]

engagement

Jak podpořit engagement a zvýšit tak organický dosah

30. 10. 2019

Co je engagement a proč je pro vás důležitý Engagement – magické slůvko, které na nás v poslední době vyskakuje ze všech stran. Především pokud vlastníte business a prodej svých produktů nebo služeb se snažíte podporovat pomocí brandového facebookového profilu, není tento tajemný pojem něčím, co by bylo radno jen tak přehlížet. Rozhodně ne dlouho. […]