Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Sociální sítě

Jak si sociální sítě vedly v roce 2019

29. 1. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Sociální sítě

Sociální sítě jsou neustále na vzestupu a mnoho lidí je používá každodenně. V posledních dvou desetiletích se staly jedním z hlavních nástrojů marketingových kanálů. Podle nejnovějších statistik sociální sítě využívá přes 40 % světové populace. Pokud tedy firmy chtějí najít a zasáhnout svou cílovou skupinu, musí vymyslet opravdu kvalitní marketingovou strategii a mít data, ze kterých mohou čerpat.

Z generace Y používá Facebook celých 91 % lidí. Na instagramu se začínají prosazovat videa, která mají o 21 % více interakcí, a firmy, které se rozhodly používat Twitter, působí věrohodněji.

Pojďme se tedy podívat na to, jak si sociální sítě v roce 2019 vedly.

Sociální sítě jako celek

  • Na některé ze sociálních sítích je aktivních 42 % lidí z celého světa. To je strhujících 3,2 miliardy.
  • Z generace Y (lidé narozeni v letech 1981-2000) využívá sociální sítě celých 91 % lidí. U generace X (1965-1980) jde o 77,5 % a z generace tzv. baby boomers (1946-1964) používá sociální sítě jen 48 % lidí. (Tato statistika se vztahuje pouze na USA)
  • Sociální sítě slouží také k vyhledávání produktů. Za tímto účelem je využívá 54 % uživatelů.
  • A kolik času průměrně tráví uživatelé denně na sociálních sítích? Jsou to celé 2 hodiny a 22 minut.

Facebook

  • Oblíbenost Facebooku klesá zejména u teenagerů. V roce 2015 tuto sociální síť používalo 71 % z nich a v roce 2019 už se jednalo pouze o 51 %.
  • Každodenní kontrolu Facebooku provádí 74 % uživatelů.
  • Většina lidí pak tuto sociální sí navštíví až 8x denně.
  • Podle statistik 96 % lidí přistupuje na Facebook z mobilního telefonu.
  • Facebooková reklama s obrázkem bývá o 75-90 % efektivnější.
  • Inzerentů, kteří investují do reklamy pravidelně, je 93 %.
  • Minimálně 3 % všech účtů na Facebooku je falešných.
  • A jaký je nejlepší čas pro publikování příspěvků? V průměru jsou to všední dny mezi 10. hodinou dopoledne a 15. hodinou odpoledne.

Twitter

  • Twitter měsíčně využívá 326 milionů lidí.
  • Každý den však “tweetuje” jen 9 % uživatelů.
  • 92 % interakcí na Twitteru tvoří kliknutí na odkaz.
  • 83 % uživatelů, kteří firmě poslali tweet a dočkali se odpovědi, na ni má lepší názor.
  • A které dny jsou nejlepší pro publikování příspěvků na Twitteru? Je to středa a pátek v 9 hodin dopoledne.

Instagram

  • Na Instagramu je aktivní 1 miliarda uživatelů a 500 milionů z nich je aktivní každý den.
  • Instagram je stále více populární u teenagerů, používá ho 72 % z nich.
  • 59 % uživatelů této sociální sítě je mladší než 30 let.
  • Částky vkládané do reklamy jsou dokonce o 23 % vyšší než na Facebooku.
  • Videa jsou stále více populárnější než klasické obrázky, získávají o 21 % více interakcí.
  • Vhodný čas pro zveřejňování příspěvků je ve středu v 11 hodin a v pátek mezi 10. a 11. hodinou dopoledne.

LinkedIn

  • Tuto síť celosvětově používá 660 milionů uživatelů.
  • V B2B pochází z LinkedIn 80 % leadů (zprostředkovaných kontaktů).
  • Publikování příspěvků je nejvhodnější ve středu mezi 9. a 10. hodinou a pak také ve 12 hodin.

YouTube

  • 83 % uživatelů, kteří používají sociální sítě, preferuje YouTube.
  • A více obsahu pak vyžaduje 54 % uživatelů.

Sociální sítě v ČR

  • V ČR je počet lidí na sociálních sítích 5,7 milionů a přes mobilní telefon k nim přistupuje celých 4,8 milionů.
  • Průměrný roční nárůst uživatelů na sociálních sítích v ČR je 3,3 procentního bodu.
  • Na Facebooku v ČR je 91 % uživatelů starších 16 let.
  • Facebook je v ČR nejzajímavější pro lidi ve věku 35 a 44 let a nejméně pak pro uživatele ve věku 16-24 let.
  • Účet na Instagramu má v ČR 44 % uživatelů starších 16 let.
  • Sociální sítě využívá 8 % seniorů nad 65 let.
  • 9 % studentů si přes sociální sítě sjednalo spolujízdu.

Sociální sítě se neustále a velmi rychle mění, proto jim marketéři musí přizpůsobit své strategie. Dobrá znalost a orientace na sociálních sítích často rozhoduje o tom, které firmy budou úspěšné.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum. Jak často byste měli přispívat na sociální sítě? Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence […]

Sociální sítě

Jak si sociální sítě vedly v roce 2019

29. 1. 2020

Sociální sítě jsou neustále na vzestupu a mnoho lidí je používá každodenně. V posledních dvou desetiletích se staly jedním z hlavních nástrojů marketingových kanálů. Podle nejnovějších statistik sociální sítě využívá přes 40 % světové populace. Pokud tedy firmy chtějí najít a zasáhnout svou cílovou skupinu, musí vymyslet opravdu kvalitní marketingovou strategii a mít data, ze […]

TOP 7 nástrojů pro SEO zdarma

28. 12. 2019

Pokud se snažíte mít svůj web optimalizovaný pro vyhledávání, jistě potřebujete nějaké nástroje na analýzy, hledání klíčových slov, linkbuilding a další aktivity, které jsou s péčí o web spojeny. Dnes vám představím svůj výběr TOP 7 nástrojů, které jsou zdarma. Rozdělím je do 3 skupin podle jejich účelu. Klíčová slova Linkbuilding Technické SEO Nástroje zdarma pro […]

Vyhledávač Google

Hledání s Google pro pokročilé

21. 12. 2019

Hledáte něco na internetu? Hledáte dlouho a nemůžete najít to, co potřebujete? Naučte se ovládat vyhledávač Google jako mistr. Vaše kung-fu bude neporazitelné. Google totiž není jen jeden řádek s tlačítkem. Umí toho mnohem víc. Můžete používat různé operátory vyhledávání a tím upřesnit o co přesně vám jde. Můžete také použít Google jako převodník jednotek a […]