Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Jak spolu souvisí PPC a design webu?

18. 4. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Pokud jste ve světě PPC nováček, možná tolik neberete v potaz design webu, na který reklamní aktivity cílíte. Namísto toho se soustředíte na perfektně vyladěné reklamní kampaně, otextování inzerátů, nebo precizní měření konverzí.

Konec konců, co má společného design webových stránek s výkonem PPC kampaní?

Upřímně, docela dost. Nejedná se pouze o to, jak webové stránky vypadají, ale jak dobře fungují.

Dostat pomocí reklamních inzerátů na web ty správné uživatele a ve správný čas je první důležitý krok k úspěchu. Nicméně, všechno, co se stane po onom magickém kliknutí, je rovněž velmi důležité. Pokud uživatel na vstupní stránce nenalezne to, co hledá, mají vaše PPC kampaně zaděláno na problém.

V dnešním článku se podíváme na několik základních stavebních kamenů skvělého webu a také na to, jak může webdesign ovlivnit výkon PPC kampaní.

 

1. Responzivita webových stránek

Žijeme v době mobilní. Zatímco před pár lety lidé většinu online aktivit (jako například nakupování) prováděli ze stolního počítače, v současnosti se jim věnují zejména s tabletem, nebo mobilem v ruce.

Rozdělení návštěvníků mezi mobily a počítače se liší. Ale dokonce již B2B weby (o nichž se lidé často domnívali, že “je přece nikdo z mobilů nenavštěvuje”) zaznamenávají v poslední době nárůst návštěv z mobilních zařízení.

V minulosti byla stránka optimalizovaná pro mobilní zařízení zlatým standardem. V současnosti to ale již neplatí. Uživatelé očekávají responzivní web, který zaručuje, že obsah webu je dynamický a obrázky a textové pole se samy přemísťují v závislosti na velikosti displeje zařízení. Obsah je snáze čitelný a uživatelsky přívětivý.

Pokud web není responzivní, použitelnost v zařízeních je velmi negativně ovlivněna. Je to frustrující pro uživatele, a ti pak z webu odcházejí jinam. A vaše snaha s nastavením kampaní přichází vniveč.

 

2. Rychlost načítání stránek

Dle některých průzkumů téměř 70 % uživatelů tvrdí, že rychlost načítání stránek ovlivňuje jejich nákupní chování. Téměř 50 % návštěvníků dokonce stránky opouští, pokud musí čekat déle než 3 sekundy.

Z toho vyplývá, že i ten nejhezčí web na internetu bude mít problém, pokud se nenačte dostatečně rychle.

Bohužel se s tímto problémem setkáváme i u profesionálně vyvíjených webů a e-shopů.

 

3. Technické chyby

Potencionální zákazníci navštěvují Váš web z desítek verzí prohlížečů, ze stovek různých zařízení.

Vždy věnujte velkou pozornost jakékoliv zpětné vazbě návštěvníků ohledně technických problémů webu, problémy konzultujte s vývojářem / správcem stránek a odstraňte je co nejdříve.

 

4. Estetika stránek

Pod pojmem estetika samozřejmě nemyslíme, který odstín červené je pro Váš web ten správný. Mluvíme o celkovém dojmu, jak na návštěvníky web působí. To jde samozřejmě ruku v ruce s technickým vyladěním stránek. Obě disciplíny jsou pro Váš web velmi důležité.

Pokud stránky připomínají exkurzi do internetového pravěku a obecně nejsou aktuální, mohou u návštěvníků vyvolat velký otazník, co se týče důvěryhodnosti ve Váš byznys.

V reálném životě se také říká, že špatný první dojem je velmi těžké překonat. V online prostředí to platí dvojnásob.

 

5. Konflikt cílů webu

Často se stává, že s růstem vašeho podnikání také přímo úměrně narůstá obsah vašeho webu, počet jednotlivých stránek a funkcí.

Postupem času se tak může stát, že webové stránky přestanou plnit svůj hlavní účel. Může to být například:

  • nákup,
  • odeslání formuláře,
  • stažení souboru, aplikace,
  • přihlášení k odběru newsletteru.

Pokud si nedáte pozor, může zákazník na webu zabloudit. Jeden ze známých psychologických jevů, který se silně projevuje například v e-commerce, se nazývá rozhodovací paralýza. Ve zkratce se jedná o jev, kdy necháte příliš často zákazníka přemýšlet, a ten za odměnu Váš web opustí.

 

6. Logická struktura webu

Vedle konzistentních cílů je důležité mít také konzistentní logiku webových stránek. Nikdy nesmíte dát zákazníkovi šanci se v cestě za stanoveným cílem ztratit.

Stejně tak jako můžete přehlédnout technický nedostatek webu, protože neustále používáte dvě stejná zařízení a dva stejné prohlížeč, může se stát, že přehlédnete nedokonalost v navigaci na stránkách – protože je to přeci Váš web a na něm jste jako ryba ve vodě!

Schválně, zkusili jste někdy před Váš web posadit někoho nezaujatého, kdo stránky nikdy předtím neviděl? Za jak dlouho se mu podařilo splnit daný cíl?

Pokud na vašem webu bloudí návštěvníci, protože nemohou najít přesně to, co potřebují – máte problém.

Pro majitele webových stránek je bohužel velmi často těžké tyto problémy identifikovat a navrhnout správné řešení. Otevřít oči Vám může konzultace s externím specialistou, který Vám web otestuje a zpracuje pro Vás audit.

 

 


 

 

Zaujal Vás dnešní článek? Rádi byste se dozvěděli více o silných a slabých stránkách Vaší webové prezentace? Sjednejte si u našich specialistů nezávazný mini-audit.

 

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Selfie

Svět sociálních médií: 5 trendů, které definují rok 2019

9. 10. 2019

Svět sociálních médií prochází neustálou obměnou. Inovace a různé vychytávky vznikají každým dnem. Mnohé z nich si užijí svých patnáct minut slávy a vzápětí opět zmizí v propadlišti dějin.  Pak tu ovšem máme i takové inovace a vychytávky, které posunou marketingové strategie zase o malý krůček dál. Být aktuální a mít povědomí o nejnovějších úspěšných […]

Logo Google

Nové pokyny společnosti Google pro vytváření odkazů

18. 9. 2019

V případě, že vám to uniklo, Google mění pravidla pro vytváření odkazů . Bývalo to tak, že když na vás lidé odkazují, odkaz mohl být buď odkazem dofollow, nebo nofollow. Téměř před 15 lety byl atribut nofollow zaveden jako prostředek k boji proti komentářovému spamu. Tento atribut se rychle stal metodou, kterou společnost Google doporučuje pro označování […]

Persony

Jak prodat cokoli aneb persony v praxi

20. 8. 2019

Za dobu mé praxe zjišťuji stále častěji, že prodat se dá naprosto cokoli – kámen, strom, zmrzlina za 600 tisíc korun, čistý vzduch či pivo v prášku. Můj syn je například obchodník tělem i duší. Dva příklady za všechny: Když byl se školou u moře v Chorvatsku, dostávali ke snídani jablka. Těmi samozřejmě všichni pohrdli […]

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]