Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz.

Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní kontextové odkazy, vaše obsahová stránka překoná stránky vašich konkurentů.

A když k tomu dojde, uvidíte nárůst v organickém provozu a hodnocení vyhledávání. Míra konverze se rovněž prudce zvýší.

Pamatujte, že obsahový marketing se soustředí na vytváření užitečného, ​​poutavého a efektivního obsahu, řešení problémů pro vaše cílové publikum a poté budování vztahů s těmito uživateli.

Nedělejte ale obsahový marketing jen napůl. To pak neočekávejte zázraky. Pro dosažení výsledků je třeba v průběhu času soustavně pracovat.

Po přečtení tohoto podrobného článku nemusí být vaše hlavní klíčové slovo na prvním místě, ale odhalíte další skryté příležitosti, jak získat více organického provozu, zlepšit míru prokliku, zvýšit podíl na sociálních médiích, a tím zvýšit váš příjem.

Důsledné používání těchto marketingových taktik v průběhu času vám může pomoci vytvořit efektivní obsah, který předčí vaši konkurenci.

 

Začněme: 

1. Analyzujte své konkurenty

SEO nemá žádné skutečné tajemství.

Pokud chcete ve výsledcích vyhledávače dosáhnout vyššího hodnocení, musíte vytvořit správný obsah a propagovat ho správným způsobem.

Dobrou zprávou je, že společnosti B2B a B2C, které integrují marketing obsahu do své marketingové strategie, získávají pozitivní výsledky. Společnosti, které provozují blog, generují o 55 % více návštěvníků webových stránek než společnosti, které blog nemají.

55%

Nový a hodnotný obsah byste měli tvořit s nadšením pro věc. Přibližně 60 % úspěšných webů publikuje nějaký obsah každý den.

Vytváření obsahu je ale jen začátek. Musíte svůj obsah také propagovat.

Než se však pustíte do propagace obsahu, musíte si své konkurenty prostudovat. Některé z otázek, na které musíte odpovědět, jsou:

  • Která klíčová slova jsou vysoce hodnocena?
  • Odkud získali zpětné odkazy?
  • Jaké anchor texty používají (například klíčová slova s ​​přesnou shodou, částečnou shodou, obecnou, brandovou, atd.)?
  • Jaké typy obsahu publikují (články, blogové příspěvky, videa, infografika, atd.)?

Skvělým nástrojem pro informace o zpětných odkazech je majestic.com. Například o doméně fexi.cz, která se zabývá prodejem rolet den a noc, jsem zjistil následující:

zpětné odkazy

První věc, kterou si zde všimnete, je, že web vygeneroval 9456 zpětných odkazů. Zajímavé jsou i anchor texty odkazů:

anchor texty

Důležitý je také výpis konkrétních stránek, které na web odkazují. Je to cesta, jak zjistit, koho oslovit se žádostí o zpětný odkaz. Pokud totiž web odkazuje na vaši konkurenci, pravděpodobně bude ochotný změnit odkaz na váš web, pokud nabídnete lepší obsah:

odkazující weby

Další věc, kterou chcete zkontrolovat, je odhadovaná návštěvnost. K tomu zase dobře poslouží nástroj Marketing Miner:

odhadovaná návštěvnost

Jde samozřejmě jen o odhad, takže čekejte nějakou odchylku. Nicméně pokud do nástroje vložíte váš web, případně jakýkoli, ke kterému máte Google Analytics statistiky, a pak porovnáte odchylku s odhadovanou návštěvností, získáte hrubou představu o skutečné návštěvnosti konkurenčního webu.

Důležitou roli také hraje poměr dofollow a nofollow odkazů. 

Pamatujte, že odkazy dofollow předávají hodnotu SEO a ovlivňují hodnocení vyhledávání. Nofollow odkazy nepředávají žádnou hodnotu SEO.

Web fexi.cz má 509 dofollow odkazů oproti 8947 nofollow odkazům. To je způsobeno tím, že z domény domovnabytek.cz vede 4468 odkazů a všechny jako nofollow:

Dofollow a nofollow odkazy

Nyní, když jste analyzovali svou konkurenci, je čas se ponořit do tvorby obsahu.

2. Použijte techniku ​​mrakodrapu

Zde je shrnutí techniky mrakodrapu:

  • Najděte hodnotný, relevantní a efektivní obsah. Inspirujte se u úspěšných konkurentů.
  • Udělejte obsahově něco ještě lepšího.
  • Oslovte správné lidi, abyste propagovali svůj obsah.

3. Přidejte typy obsahu, které vaši konkurenti ignorovali.

Interaktivní obsah je bezpochyby dvakrát lepší než statický. Pokud zjistíte, že stránka vašeho konkurenta obsahuje pouze psaný obsah, pak je vizuální obsah obrovská příležitost, na které můžete vydělat.

Textový obsah apeluje na vyhledávače více než obrázky, ale infografika zase lépe osloví skutečné uživatele. Mějte tedy obojí.

Pokud chcete své uživatelské prostředí posunout na vyšší úroveň a zvýšit vnímanou hodnotu vašeho obsahu, měli byste vložit videa nebo prezentace SlideShare.

Obrázky jsou zpracovávány 60 000x rychleji než psaný text. A 90 % informací přenášených do mozku je ve formě vizuálního obsahu.

90%

To také znamená, že blog bude sdílet více lidí, protože nemohou odolat relevantním a informativním vizuálním prvkům.

4. Vytvořte lepší nadpis a usnadněte čtení obsahu.

Je známá skutečnost, že lepší titulky pomohou rozšířit váš obsah, přilákat potenciální zákazníky a zvýšit počet sdílení na sociálních sítích. 

První věcí, kterou byste pravděpodobně měli udělat, je vyhledat klíčové slovo v Googlu. Poté si prostudujte prvních pět výsledků vyhledávání.

Tam najdete některé skvělé titulky. Samozřejmě je neopisujte, ale vymyslete něco ještě lepšího. Například:

Originál:

Jak napsat předmět e-mailu: 19 tipů

Vaše varianta:

19 tipů, jak přimět své e-mailové předplatitele, aby začali klikat ještě dnes

Závěr

Efektivní taktika obsahového marketingu je nutností.

Až budete připraveni řešit svou obsahovou marketingovou strategii, pamatujte na to, že uživatelé jsou ochotni vypořádat se i s dlouhým článkem, pokud z něj dostanou dostatečnou hodnotu.

Několik dalších tipů, které vám pomohou vytvořit lepší obsah, který překoná obsah vašich konkurentů v hodnocení vyhledávačů:

  • Cílení na longtailové výrazy v názvu článku.
  • Používejte uživatelsky přívětivé URL adresy 
  • Odkazujte na autoritativní blogy, které jsou relevantní pro vaše téma.
  • Mějte lepší design stránky než konkurence
  • Oslovte vlivné partnery.

Tyto tipy vám mohou pomoci vytvořit a propagovat cennější obsah a dosáhnout maximálních výsledků. Budete mít také účinnější obsah pro zobrazení na sociálních médiích a dalších kanálech. 

Pamatujte, že nemusíte každý den zveřejňovat nové příspěvky na blogu. Jistě, měli byste psát nové příspěvky každý den, protože vám to pomůže stát se lepším spisovatelem. Můžete ale publikovat jednou nebo dvakrát týdně. Poté věnujte více času své obsahové strategii a propagaci obsahu. 

Rubrika: SEO

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]

mýty a pověry v SEO

Mýty a pověry v SEO – on-page faktory

24. 7. 2019

Google nikdy nikomu svůj algoritmus pro hodnocení stránek neprozradí. Koluje tedy spousta špatných informací o tom, jak a co Google dělá, než vypíše výsledek vyhledávání. Skutečně spolehlivé informace z oblasti SEO nepocházejí z blogů a fór. Hledejte takové informace, které citují oficiální zdroje. Ty jsou v zásadě 3: Přihlášené patenty Prohlášení společnosti Google a jejich týmu Studie, […]

Obsahová síť Google

Obsahové kampaně – jak je využít a jaký mají přínos?

10. 7. 2019

Vyhledávací síť je stále jedním z nejlepších způsobů, jak podchytit záměr a potřeby uživatelů na internetu. Ale pokud lidé neví zhola nic o vaší firmě, službách a produktech, nebudou vás na Google vyhledávat. Jak tedy docílit toho, aby se o Vás svět dozvěděl? Jedno z řešení, které Vám může nejvíce pomoci, je inzerce v obsahové […]

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017. Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a […]