Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Jaké jsou PPC trendy pro rok 2019?

20. 3. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Loňský rok byl ve znamení velkých novinek ve světě PPC a marketingu obecně: proběhl rebranding Google AdWords na Google Ads, přibyly nové typy kampaní, nové možnosti cílení, nové nástroje a nové trendy ve světě umělé inteligence (AI). Hlasové vyhledávání, cílení pomocí publik a automatizace se stávají standardem. V roce 2019 se s těmito novinkami, obzvláště z oblasti automatizace, budeme setkávat ještě více - na to se můžete zcela určitě spolehnout. Pojďme se společně podívat na tyto a další trendy pro nadcházející rok.  

Publika vs. klíčová slova

V oblasti digitálního marketingu hrála vždy klíčová slova prim. Ačkoliv nám umožňují větší zásah, přesnost tohoto cílení je často minimálně diskutabilní. Jedna z nových funkcí, kterou Google implementoval, je možnost přidat cílení na publika, což nám ve výsledku pomůže zúžit zásah reklam. Marketéři tak budou moci přistoupit na toto pokročilé cílení s vidinou maximalizace spendu za zobrazování reklam relevantním uživatelům. S cílením na publika můžeme například cílit na specifickou věkovou skupinu, která má zájem o daný produkt, či službu. Alternativně můžete také dané skupiny z cílení vyloučit. Jedna ze skvělých nových vychytávek je možnost vrstvení publik na sebe - marketéři nyní mohou sadě klíčových slov zúžit zásah pomocí nastavení například demografického cílení nad tato klíčová slova - výsledkem bude, že se reklamy budou zobrazovat relevantnějším uživatelům, a můžeme tak dosáhnout lepších výsledků kampaně.  

Automatizace & AI

S automatizací se můžete ve světě digitálního marketingu setkat již nějakou dobu, využití umělé inteligence v automatizačních procesech se však v poslední době také stává poměrně běžnou záležitostí. V průběhu posledních let se PPC automatizace přetransformovala z “hit or miss” funkce na jeden ze zásadních způsobů, jak pozdvihnout výkon kampaní. Pokud se automatizace využívá správně, může ušetřit hodiny nudné práce, což umožňuje marketérům soustředit se více na kreativní (tu více zábavnou) část. Není sporu o tom, že strojové učení podstupuje neustálý vývoj a stává se pro marketéry stále více přístupné. Základem jsou však správná data. Jakmile jsou data nashromážděna, strojové učení se postará o zbytek a zautomatizuje procesy - tedy cílení, bidování, a další. Skvělé, že? Je však nutné zdůraznit, že i přes neustálý pokrok v této oblasti je důležité na automatizační procesy a chování AI občas dohlížet - ne každé rozhodnutí nebo automatizace musí být nutně vhodná pro Váš business.  

Video

Video dominovalo on-line prostředí v roce 2018 a bude dominovat v roce 2019. Podle portálu eMarketer útrata za videokampaně v USA narostla o více než 30 % oproti roku 2017. Tento trend se nám, marketérům, neustále snaží připomínat také Google. Zkrátka, abychom zůstali relevantní silou, je nutné nebýt pouze “marketér pro vyhledávače”, ale takzvaný “videomarketér”. Videoreklama nabízí nejen větší dosah, ale také estetický vjem za relativně nižší cenu a (téměř) nepřeskočitelnost, alespoň co se týče některých formátů, jako třeba Facebook in-stream videoreklam nebo YouTube bumper ads. Jistě, zpracování videa představuje mnohem více práce, než sepsání textové reklamy, na druhou stranu výsledek zcela určitě stojí za to:
  • Reklamy na Facebooku a v Instagram Stories mohou podpořit zájem o produkt a jeho koupi a vedou k vyšší zapamatovatelnosti reklamy a vyššímu CTR
  • Sponzorované videopříspěvky na Instagramu mají v průměru 3x více komentářů, než sponzorované fotografie
  • 64 % nakupujících sdělilo, že shlédnutí Facebook videa je přesvědčilo ke koupi
 

Remarketing

Remarketing v jeho nejjednodušší podobě je v podstatě zobrazování reklam a znovu oslovení těch uživatelů, kteří už v minulosti Vaši stránku navštívili. Jedním z důvodů, proč však tato technika může být velmi úspěšná, je možnost extrémní personalizace - v reklamách se může vyskytovat návštěvníkem zobrazený produkt, nebo dokonce produkt vložený do košíku, který však uživatel neobjednal. Obecně se předpokládá, že při 98 % návštěv webů nedochází ke konverzi (tu provede dle některých studií pouze 2 % návštěvníků). Zbytek návštěvníků se k vám může vrátit prostřednictvím remarketingu a až poté konverzi provedou. S narůstajícím počtem uživatelů, kteří využívají AdBlock, je nutné tvořit vysoce kvalitní a personalizovaný obsah. Díky tomu je možné přesvědčit uživatele, aby konverzi provedli. A pokud jste e-shop, tak můžete motivovat ty uživatele, kteří už konvertovali, aby provedli konverzi znovu. A znovu. A ještě jednou. V roce 2019 tak můžeme zcela jistě očekávat, že se cesty remarketingu a cílení na publika (popisované v prvním bodě tohoto článku) více propletou. Znamená to tedy, že namísto remarketování všech uživatelů, včetně těch, kteří zatím nejsou připraveni nakoupit, budou marketéři hledat cesty k oslovení co nejrelevantnějších cílových skupin a k co největší personalizaci reklam.


Toto byly pouze některé z hlavních trendů pro rok 2019. Garantuji Vám, že pokud se s těmito trendy seznámíte více do hloubky a začnete je pro Vaše podnikání využívat, zůstanete minimálně o krok před konkurencí.

Pokud Vás zaujaly novinky v článku a rádi byste posunuli Vaši marketingovou strategii na rok 2019 na vyšší úroveň, kontaktujte nás! Rádi se s Vámi domluvíme na nezávazné konzultaci.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

SEOmaty

Jak SEOmaty rozdávají hodnocení, aneb máte lepší web než Seznam.cz?

16. 5. 2019

Myslel jsem si, že o seomatech už bylo řečeno a napsáno tolik, že nemá smysl, aby vznikal další článek, který bude plivat na různé analyzátory, automatické kontroly webů a celou tu bandu seomatů. Nicméně stále se mi ozývají vyděšení zákazníci, kteří mi přeposílají maily od „odborníků“ s varováním, že jejich web má nízké hodnocení. V takových […]

Jak spolu souvisí PPC a design webu?

18. 4. 2019

Pokud jste ve světě PPC nováček, možná tolik neberete v potaz design webu, na který reklamní aktivity cílíte. Namísto toho se soustředíte na perfektně vyladěné reklamní kampaně, otextování inzerátů, nebo precizní měření konverzí. Konec konců, co má společného design webových stránek s výkonem PPC kampaní? Upřímně, docela dost. Nejedná se pouze o to, jak webové […]

Jaké jsou PPC trendy pro rok 2019?

20. 3. 2019

Loňský rok byl ve znamení velkých novinek ve světě PPC a marketingu obecně: proběhl rebranding Google AdWords na Google Ads, přibyly nové typy kampaní, nové možnosti cílení, nové nástroje a nové trendy ve světě umělé inteligence (AI). Hlasové vyhledávání, cílení pomocí publik a automatizace se stávají standardem. V roce 2019 se s těmito novinkami, obzvláště […]

4 jednoduché způsoby, jak podpořit návštěvnost kamenné prodejny pomocí Google Ads

12. 3. 2019

Spousta malých podnikatelů a firem vnímá Google Ads jako službu užitečnou pouze pro navýšení návštěvnosti webu. Věděli jste však, že díky správně nastaveným kampaním můžete poměrně značně navýšit i fyzickou návštěvnost vaší firmy, či prodejny? Kampaně, které si kladou za cíl podporu fyzické návštěvnosti prodejny, je nutné nastavit trochu jinak, než klasické kampaně. V článku […]