Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Jaké jsou PPC trendy pro rok 2019?

20. 3. 2019

Jan Kšonžek
PPC Specialista

Loňský rok byl ve znamení velkých novinek ve světě PPC a marketingu obecně: proběhl rebranding Google AdWords na Google Ads, přibyly nové typy kampaní, nové možnosti cílení, nové nástroje a nové trendy ve světě umělé inteligence (AI). Hlasové vyhledávání, cílení pomocí publik a automatizace se stávají standardem.

V roce 2019 se s těmito novinkami, obzvláště z oblasti automatizace, budeme setkávat ještě více – na to se můžete zcela určitě spolehnout. Pojďme se společně podívat na tyto a další trendy pro nadcházející rok.

 

Publika vs. klíčová slova

V oblasti digitálního marketingu hrála vždy klíčová slova prim. Ačkoliv nám umožňují větší zásah, přesnost tohoto cílení je často minimálně diskutabilní. Jedna z nových funkcí, kterou Google implementoval, je možnost přidat cílení na publika, což nám ve výsledku pomůže zúžit zásah reklam. Marketéři tak budou moci přistoupit na toto pokročilé cílení s vidinou maximalizace spendu za zobrazování reklam relevantním uživatelům.

S cílením na publika můžeme například cílit na specifickou věkovou skupinu, která má zájem o daný produkt, či službu. Alternativně můžete také dané skupiny z cílení vyloučit.

Jedna ze skvělých nových vychytávek je možnost vrstvení publik na sebe – marketéři nyní mohou sadě klíčových slov zúžit zásah pomocí nastavení například demografického cílení nad tato klíčová slova – výsledkem bude, že se reklamy budou zobrazovat relevantnějším uživatelům, a můžeme tak dosáhnout lepších výsledků kampaně.

 

Automatizace & AI

S automatizací se můžete ve světě digitálního marketingu setkat již nějakou dobu, využití umělé inteligence v automatizačních procesech se však v poslední době také stává poměrně běžnou záležitostí. V průběhu posledních let se PPC automatizace přetransformovala z “hit or miss” funkce na jeden ze zásadních způsobů, jak pozdvihnout výkon kampaní. Pokud se automatizace využívá správně, může ušetřit hodiny nudné práce, což umožňuje marketérům soustředit se více na kreativní (tu více zábavnou) část. Není sporu o tom, že strojové učení podstupuje neustálý vývoj a stává se pro marketéry stále více přístupné.

Základem jsou však správná data. Jakmile jsou data nashromážděna, strojové učení se postará o zbytek a zautomatizuje procesy – tedy cílení, bidování, a další. Skvělé, že? Je však nutné zdůraznit, že i přes neustálý pokrok v této oblasti je důležité na automatizační procesy a chování AI občas dohlížet – ne každé rozhodnutí nebo automatizace musí být nutně vhodná pro Váš business.

 

Video

Video dominovalo on-line prostředí v roce 2018 a bude dominovat v roce 2019. Podle portálu eMarketer útrata za videokampaně v USA narostla o více než 30 % oproti roku 2017. Tento trend se nám, marketérům, neustále snaží připomínat také Google. Zkrátka, abychom zůstali relevantní silou, je nutné nebýt pouze “marketér pro vyhledávače”, ale takzvaný “videomarketér”.

Videoreklama nabízí nejen větší dosah, ale také estetický vjem za relativně nižší cenu a (téměř) nepřeskočitelnost, alespoň co se týče některých formátů, jako třeba Facebook in-stream videoreklam nebo YouTube bumper ads. Jistě, zpracování videa představuje mnohem více práce, než sepsání textové reklamy, na druhou stranu výsledek zcela určitě stojí za to:

  • Reklamy na Facebooku a v Instagram Stories mohou podpořit zájem o produkt a jeho koupi a vedou k vyšší zapamatovatelnosti reklamy a vyššímu CTR
  • Sponzorované videopříspěvky na Instagramu mají v průměru 3x více komentářů, než sponzorované fotografie
  • 64 % nakupujících sdělilo, že shlédnutí Facebook videa je přesvědčilo ke koupi

 

Remarketing

Remarketing v jeho nejjednodušší podobě je v podstatě zobrazování reklam a znovu oslovení těch uživatelů, kteří už v minulosti Vaši stránku navštívili. Jedním z důvodů, proč však tato technika může být velmi úspěšná, je možnost extrémní personalizace – v reklamách se může vyskytovat návštěvníkem zobrazený produkt, nebo dokonce produkt vložený do košíku, který však uživatel neobjednal.

Obecně se předpokládá, že při 98 % návštěv webů nedochází ke konverzi (tu provede dle některých studií pouze 2 % návštěvníků). Zbytek návštěvníků se k vám může vrátit prostřednictvím remarketingu a až poté konverzi provedou. S narůstajícím počtem uživatelů, kteří využívají AdBlock, je nutné tvořit vysoce kvalitní a personalizovaný obsah. Díky tomu je možné přesvědčit uživatele, aby konverzi provedli.

A pokud jste e-shop, tak můžete motivovat ty uživatele, kteří už konvertovali, aby provedli konverzi znovu. A znovu. A ještě jednou.

V roce 2019 tak můžeme zcela jistě očekávat, že se cesty remarketingu a cílení na publika (popisované v prvním bodě tohoto článku) více propletou. Znamená to tedy, že namísto remarketování všech uživatelů, včetně těch, kteří zatím nejsou připraveni nakoupit, budou marketéři hledat cesty k oslovení co nejrelevantnějších cílových skupin a k co největší personalizaci reklam.

Toto byly pouze některé z hlavních trendů pro rok 2019. Garantuji Vám, že pokud se s těmito trendy seznámíte více do hloubky a začnete je pro Vaše podnikání využívat, zůstanete minimálně o krok před konkurencí.

Pokud Vás zaujaly novinky v článku a rádi byste posunuli Vaši marketingovou strategii na rok 2019 na vyšší úroveň, kontaktujte nás!

Rádi se s Vámi domluvíme na nezávazné konzultaci.

Rubrika: PPC

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

content marketing

Jak vytvořit lepší obsah, než má konkurence

30. 7. 2019

Úspěšné organizace chápou, že účinná strategie obsahového marketingu je jedním z klíčů k překonání jejich konkurence. Konkurence je dobrá věc. Pokud proti vám soupeří spousta webů o místo na první stránce výsledků vyhledávání na Google, znamená to, že daný vyhledávací dotaz má potenciál generovat spoustu peněz. Pokud víte, jak vytvořit efektivní obsah a vytvořit relevantní […]

mýty a pověry v SEO

Mýty a pověry v SEO – on-page faktory

24. 7. 2019

Google nikdy nikomu svůj algoritmus pro hodnocení stránek neprozradí. Koluje tedy spousta špatných informací o tom, jak a co Google dělá, než vypíše výsledek vyhledávání. Skutečně spolehlivé informace z oblasti SEO nepocházejí z blogů a fór. Hledejte takové informace, které citují oficiální zdroje. Ty jsou v zásadě 3: Přihlášené patenty Prohlášení společnosti Google a jejich týmu Studie, […]

Obsahová síť Google

Obsahové kampaně – jak je využít a jaký mají přínos?

10. 7. 2019

Vyhledávací síť je stále jedním z nejlepších způsobů, jak podchytit záměr a potřeby uživatelů na internetu. Ale pokud lidé neví zhola nic o vaší firmě, službách a produktech, nebudou vás na Google vyhledávat. Jak tedy docílit toho, aby se o Vás svět dozvěděl? Jedno z řešení, které Vám může nejvíce pomoci, je inzerce v obsahové […]

Google v roce 2018 zamítnul 2,3 miliardy reklam a 1 milion reklamních účtů

31. 5. 2019

Podle reportu společnosti Google došlo v roce 2018 k zamítnutí celkem 2,3 miliardy reklam, které porušovaly zásady inzerce. Tedy téměř o miliardu méně než v roce 2017. Na druhou stranu, počet ukončených reklamních účtů se v minulém roce téměř zdvojnásobil, a to zejména díky využití technologie strojového učení, která je schopna tyto účty identifikovat a […]