Je říjen a značka, která ještě s marketingovými přípravami na Vánoce nezačala, by už určitě neměla dál otálet. Vánoční nákupní horečka totiž řádí již od září a vrcholí v prosinci. Ve světě e-commerce je to navíc velmi znát. Nepodceňujte proto tvorbu online marketingových kampaní. A jak na to? To se dozvíte dále v našem článku.
Všechno dobře promyslete
Na vánoční kampaně a reklamu je potřeba se pořádně připravit. Nenechávejte všechno na poslední chvíli, dobře si to promyslete a dělejte to hlavně s předstihem. Vánoční sezóna je velmi důležitá a musíte ji dobře zvládnout. Kampaně a reklamy by měly být originální, rafinované a měly by upoutat pozornost. Připravte si dobrou strategii. Myslete na to, že kampaň by měla mít hlavu a patu a měla by být v souladu s myšlenkou vaší firmy, celým webem či e-shopem. Také by měla oslovit vaši cílovou skupinu ale trošku jiným způsobem než obvykle.
Ve vánočních kampaních je důležité vytvořit kvalitní a poutavý obsah. Dejte lidem důvod, aby si vaše produkty koupili. Zaměřte se na spokojenost vašich zákazníků. Poraďte a pomozte jim se rozhodnout právě pro váš produkt.
Nastavení termínů
Vytvořte si koncept a stanovte si termíny pro všechny jednotlivé úkoly, které je potřeba v rámci kampaně stihnout. Sepište si například, co musí připravit grafik, jaký obsah v kampaních bude, články, které budete tvořit, reklamy, které poběží atd. A pro všechny si stanovte časový harmonogram.
Online kampaně
PPC – PPC reklama je skvělým nástrojem, jak podpořit vánoční kampaně a upozornit zákazníky právě na váš produkt. Nezapomeňte je však patřičně upravit a zařaďte do nich také remarketing, který vám na web přivede zákazníky, kteří už ho jednou navštívili.
Sociální sítě – pro vytvoření vánoční atmosféry jsou sociální sítě jako dělané. Vytvářejte příspěvky ve vánočním duchu, zapůsobte na emoce zákazníků a spusťte také remarketing.
E-maily – vymyslete text a nápaditou grafiku pro rozesílků vánočních e-mailů. Zákazníkům můžete nabídnout vhodný dárek na poslední chvíli nebo dárky například podle kategorií apod. Tento kanál je navíc o něco levnější než reklama na sociálních sítích a PPC reklama.
Slogan a grafika
Vánoční atmosféra by se měla prolínat celou vaší kampaní. Vytvořte slogany i grafiku ve vánočním duchu. Mnoho zákazníků není nadšených, že marketingová vánoční masáž začíná už tak brzy, ale přesto dobře funguje. Když navíc začnete se vším včas, můžete vidět co funguje a co ne.
Vánoční produkty
Vyberte ze svého portfolia produkty a služby, které budete chtít zviditelnit a propagovat. Můžete vymyslet třeba celou novou vánoční řadu či kolekci s vlastními obaly apod. Ukažte je zákazníkům, zvýrazněte je, vytvořte pro ně zvlášť grafiku a banner na homepage. Dejte vánočním produktům zvláštní místo na e-shopu a upozorněte na něj.
Emoce jsou důležité
Vánoce jsou časem nostalgie, probouzí v člověku empatii, lásku a pozitivní myšlení. Na to vše je potřeba se v kampaních zaměřit. Lidé se totiž rozhodují většinou na základě toho, po čem touží, na základě svých emocí, než podle aktuální potřeby. Zákazník se při nákupu musí cítit pohodlně a spokojeně.
Trendy
Nezapomínejte sledovat trendy minulých let. Z těch se můžete nejlépe poučit a vytvořit si dobré plány.
Nakonec nezapomeňte po Vánocích všechny kampaně stopnout, ať se Ježíšek nebije třeba s velikonočním zajíčkem. Přejeme hodně štěstí.