Online prostředí je často velmi zrádná voda plná nečekaných změn a konkurence, která nikdy nespí. Uplynulých několik měsíců bylo pro marketéry velkou zkouškou. Museli se ze dne na den přizpůsobit úplně nové situaci, která panovala kolem pandemie koronaviru. A ani nyní není jasné, jak se bude situace v online marketingu dále vyvíjet. Je ale téměř jisté, že se bude ještě měnit, a proto by měly společnosti začít hledat nové cesty a marketingové strategie, aby svou značku v online prostředí zviditelnili. Univerzální návod pro volbu správné marketingové strategie či nástroje neexistuje. Sepsali jsme pro vás ale pár tipů, jak byste mohli v online prostředí uspět.
Omnichannel
Dnes už v online marketingu nestačí soustředit se pouze na jednu platformu. Navíc je pro firmu velmi obtížné najít tu jednu správnou, která pro ni bude fungovat. Strategie omnichannel umožňuje snazší a komplexnější vyhodnocení, jelikož se jedná o práci napříč mnoha kanály. Je efektivnější a dává příležitosti k oslovení širší cílové skupiny. Díky omnichannel strategii můžete lépe a přesněji rozpoznat preference vašich zákazníků a zvolit komunikaci ušitou jim přímo na míru. Musíte přijít na to, jak z každého kanálu vytěžit to nejlepší. Nezapomínejte také na analýzy a vyhodnocení výsledků napříč všemi vámi využívanými kanály současně.
Micro-Influencer Marketing
Mikroinfluenceři a influenceři, v čem je vlastně rozdíl? Velcí influenceři mívají většinou přes 10 000 sledujících a spolupracují na větších projektech. Často však, kvůli množství spoluprací, ztrácejí důvěru svých fanoušků, a proto je někdy méně spíš více. Narážíme tím na menší influencery neboli mikroinfluencery, u kterých sláva teprve roste, ale důvěru u svých fanoušků mají již vybudovanou. Na sociálních sítích mívají okolo 3 000 až 10 000 sledujících.
A jaké jsou tedy výhody spolupráce s mikroinfluencery?
- Mívají větší důvěru svého publika a více času na vaše projekty. S publikem tak mohou lépe komunikovat a dosáhnout větší míry jeho zapojení.
- Jsou levnější než velcí influenceři a zapojením více mikroinfluencerů se rozkládá a snižuje riziko.
- Mikroeinfluenceři bývají zaměřeni na menší specifický okruh, který může lépe pasovat k vašemu podnikání a mohou zasáhnout relevantnější cílovou skupinu pro váš produkt.
- Mikroinfluenceři si často vybírají produkty, které mají sami rádi. Potom je pravděpodobné, že i jejich publikum si vaše produkty oblíbí.
Podle toho, jaké má společnost cíle a možnosti, může zvolit také kombinaci velkého influencera a několika mikroinfluencerů.
Cobranded content
Loajalitu zákazníků můžeme považovat za klíčový faktor, jenž ovlivňuje dlouhodobý úspěch firem. Nejhodnotnější zákazník firmy je ten, který nakupuje hodně, rád a dobrovolně. Mezi ním a značkou existuje emocionální vztah, a proto se říká, že je loajální. Každý zákazník může být loajální k určitému počtu značek. Toho můžete snadno využít a spojit třeba dvě značky dohromady. Značku, se kterou se spojíte, však vybírejte velmi pečlivě. Taková značka by vás měla oslovit a měli byste s ní mít něco společného. Špatně zvolené spojení může být spíše na škodu než k užitku. Jakmile takovou značku najdete, můžete začít tvořit marketingovou kampaň třeba v podobě videoreklamy, podcastů nebo webinářů a další. Spojením s další značkou máte možnost dosáhnout lepších výsledků a získat více loajálních zákazníků.
Obsahové cílení
Jedná se o strategický marketingový přístup, který je zaměřený na vytváření a distribuci relevantního, hodnotného a konzistentního obsahu. K zákazníkům dnes a denně proudí nesmírné množství různých informací, proto je obsahový marketing velmi obtížný. Kvalitní obsah je však základem mnoha dalších forem marketingu, jako je SEO, PR, PPC a další. Proto je dobré zvládnutí obsahového marketingu velmi důležité. Nenabízejte lidem své reklamy pouze náhodně, jinak míra prokliku nejspíš nebude podle vašich očekávání. Pomocí obsahového cílení můžete své reklamy zobrazovat přímo na stránkách s informacemi, které souvisí s vaším produktem či službou. Získáte tak větší pravděpodobnost, že lidé na vaši reklamu kliknou, jelikož se o produkt již zajímají.
Netradiční sociální média
Silným komunikačním kanálem mnoha značek na internetu jsou dnes sociální sítě. Lidé na sítích hledají zábavu, informace, hodnotí, sdílí své názory, nápady, pocity a sledují své oblíbené značky. Především posledního můžete jako firma dobře využít. Na prvních příčkách žebříčku v oblíbenosti je stále Facebook, Instagram či Twitter. Díky mladším generacím se však do popředí dostávají také nové sítě jako TikTok, Snapchat, Pinterest, Reddit či Medium. Při plánování marketingové kampaně je dobré využít více sítí najednou. Můžete tak oslovit širší cílovou skupinu.
E-maily vhodné pro mobilní zařízení
Počet uživatelů, kteří používají svůj chytrý mobilní telefon pro vyhledávání na webu, neustále roste. Proto musí být všechny weby pro mobilní zařízení optimalizovány tak, aby na nich uživatel našel vše, co potřebuje snadno a rychle. Toto se týká také e-mailového marketingu. E-maily by měly mít dobře viditelné tlačítko výzvy k akci (CTA) a neměly by být příliš obsáhlé.
Videoreklama
Téměř každá sociální síť už dnes nabízí vytváření video obsahu. Využijte popularity videí a hledejte nové způsoby, jak uspět v této oblasti. Videa uživatelům přinášejí více zábavy a zajímavý obsah. Zvažte proto umístění vaší reklamy například na YouTube, Facebook či Instagram.
Ať už se rozhodnete použít jakýkoliv nástroj online marketingu, nezapomínejte na to, jak ke svým zákazníkům mluvíte a jak navenek vystupujete. Svět v roce 2020 prochází velkou změnou a s publikem je potřeba vybudovat vztah. Než se pustíte do propagace produktu či služby, snažte se pochopit emoce publika a zapůsobit na ně.