Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Rouška na klávesnici

Sociální sítě v době pandemie

15. 4. 2020

Rudolf Svátek
SEO specialista

Rouška na klávesnici

Svět se přesunul do online prostředí

V posledních několika týdnech by měli lidé trávit čas v bezpečí svého domova. Z tohoto důvodu věnují mnohem více času sociálním sítím, kde hledají informace o dění u nás i ve světě a také si zde krátí dlouhou chvíli. 

Mnohé společnosti kvůli současné situaci mění pravidla a začínají fungovat jinak. Zvyšují bezpečnostní opatření a přesouvají se do online světa za svými zákazníky, aby zajistily svou existenci. Nezanedbat sociální sítě je tedy velmi důležité a také prospěšné pro budování značky. Nezapomínejte na své zákazníky, kteří nikam nezmizeli. Udržujte s nimi kontakt, podpořte je a ukažte jim, že jste tady stále pro ně.

Není však jednoduché komunikaci na sítích správně nastavit. Musíte dávat pozor, abyste brandu spíše neuškodili. Proto jsme pro vás sepsali pár rad, jak správně fungovat a komunikovat na sociálních sítích v době pandemie.

Přizpůsobte se situaci

Je důležité nastavit si nová pravidla, abyste zachovali chod firmy a zároveň nepoškodili jméno značky. Zkontrolujte, zda vaše témata, která komunikujete, neodporují současným opatřením a nikomu neublíží. Pokud je vše správně nastaveno, nechte sítě běžet jako doposud, ale přizpůsobte je situaci. Pokud však nelze témata jen lehce upravit, zamyslete se raději nad vytvořením úplně nového obsahu a komunikace.

Na jaký obsah se zaměřit?

Obsah by měl být užitečný

Neberte sociální sítě pouze jako další prodejní kanál. Berte je spíše jako mezikrok před nákupem produktu. Využijte sítě ke zvyšování povědomí o vaší značce a budujte vztahy se svými zákazníky. Ti mohou v době pandemie sítím věnovat mnohem více času a pozornosti. Získejte si je unikátním a kvalitním obsahem. Nepište ale pouze o koronaviru, lidé potřebují spíše na chvíli vypnout a sledovat také něco pozitivního. Natočte třeba video, které jste dlouho odkládali, napište články na blog apod. Dopřejte svým fanouškům únik z reality.

Řešte věci, na které nebyl čas

Nyní máte konečně prostor pracovat na věcech, na které nebyl doposud čas. Soustřeďte se například na obsah. Založte si třeba nový blog a začněte psát o problémech vaší cílové skupiny. Pomozte jim tyto problémy řešit vaší radou či produktem.

Založte firemní instagramový účet, foťte produkty, vyhledávejte nové kontakty a příležitosti. Nezapomínejte ani na dlouho odkládané analýzy a výzkumy a také užitečné učení a sebevzdělávání.

Komunikujte a naslouchejte

Dejte zákazníkům něco navíc

I vy můžete zákazníkům v této době vyjít vstříc. Můžete nabídnout dopravu zdarma nebo jim poskytnout slevu, aby měli k vašim produktům snadnější cestu. Například sportovci a trenéři poskytují lidem online lekce. Dát se můžete také na cestu dobrovolnictví a mluvit o tom na sociálních sítích. Zkuste najít způsoby, jak se můžete zapojit i vy. Odměnou vám bude nejen dobrý pocit, ale také věrnost vašich zákazníků.

Poskytněte zákazníkům informace

Mnoho firem bylo nuceno kvůli nařízením vlády zavřít své provozy a zastavit podnikání. Jiné to z bezpečnostních důvodů udělaly samy. Jste mezi nimi také? Rozhodli jste se umožnit pouze bezhotovostní platbu? Zavedli jste dopravu zdarma? Nebo jste provedli jinou změnu?

Nezapomeňte ji na sociálních sítích komunikovat směrem k vašim zákazníkům. Zmiňte, jak v této době pracujete, že jste se sice přesunuli na home office, ale pro zákazníky jste tady pořád. Ukažte zákulisní fotografie a videa, jak vaši zaměstnanci nosí roušky apod. Motivujte a jděte vašim fanouškům příkladem. 

Představte své produkty/služby jinak

Přemýšlejte o tom, jak byste své produkty mohli využít netradičně. Prodávejte a komunikujte na sociálních sítích i ty, které máte obvykle pouze na prodejně. Dejte se svým týmem hlavy dohromady a vymyslete kreativní způsob, jak produkty k zákazníkům dostat přes sítě co nejlépe.

Buďte přátelští a nezneužívejte situace

Buďte lidští. Vaši zákazníci jsou také jen lidé a mají stejný strach o své blízké jako vy. Poskytněte jim proto slova podpory, sdělte jim své tipy, jak tuto dobu lépe zvládat. Klidně a věcně je informujte o současné situaci a o tom, jak se s ní perete vy. 

Nešiřte poplašné zprávy a nesnažte se situace zneužívat. Rozhodně nezastavujte prodej svých výrobků/služeb, ale nehrajte lidem na city, nezneužívejte jejich paniku a nerozšiřujte falešné informace. Buďte prostě fér.

Humorný obsah používejte s rozvahou

Sociálními sítěmi se šíří velká spousta vtipů, meméček a videí na téma COVID-19, které si z této situace dělají legraci. Je to v pořádku. Mnoho lidí se s aktuálním stavem potřebuje vyrovnat právě pomocí humoru. Na firemní profil však podobný obsah nepatří. Nevhodný vtip může totiž vašemu podnikání spíše uškodit.

Nezapomeňte neustále sledovat situaci na sociálních sítích. Všechno se totiž mění velmi rychle a je třeba se novinkám přizpůsobit.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Vizuální vyhledávání – nový trend v online marketingu

22. 7. 2020

Digitální marketing prošel v posledních letech velkými změnami. Díky vynálezu umělé inteligence, personalizace či multimédií a dalších se služby online marketingu neustále rozvíjely. A jejich vývoj ještě určitě neskončil, jelikož lidé jsou tvorové zvědaví a vynalézaví. Mnoho z nás je orientováno spíše vizuálně tzn., že lépe a rychleji porozumíme tomu, co vidíme, než tomu, co […]

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]

persony

Persony jako nepostradatelná součást online světa

15. 6. 2020

Persony jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů, který určuje jestli obchod bude úspěšný nebo nikoliv. Díky vytvoření person si velmi ulehčíte práci s texty, obrázky či videi. Persony můžete využívat ne jen v marketingovém oddělení, ale také v oddělení péče o zákazníky, v obchodním oddělení a dalších. Pojďme si tedy říci, co to persona je a proč […]

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]