Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Selfie

Svět sociálních médií: 5 trendů, které definují rok 2019

9. 10. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Svět sociálních médií prochází neustálou obměnou. Inovace a různé vychytávky vznikají každým dnem. Mnohé z nich si užijí svých patnáct minut slávy a vzápětí opět zmizí v propadlišti dějin. 

Pak tu ovšem máme i takové inovace a vychytávky, které posunou marketingové strategie zase o malý krůček dál. Být aktuální a mít povědomí o nejnovějších úspěšných trendech a osvědčených postupech je navýsost důležité pro každý business, který chce zůstat konkurenceschopný mezi tisíci dalšími stejně zapálenými projekty.

Vybrali jsme proto pět trendů, o kterých si troufáme tvrdit, že definovaly, dozajista stále i definují a definovat budou, sociální média v roce 2019. 

 

  • Instagram stories

Instagram

Krátké příběhy na Instagramu samozřejmě nejsou žádnou žhavou novinkou. Co se však neustále vyvíjí, jsou jejich funkce. Různé filtry, gify, nálepky a ankety jsou jen špičkou příběhového ledovce. 

Chcete svému publiku představit nový produkt, článek na blogu nebo je pozvat na vámi pořádanou událost? Těžko najdete lepší platformu než Instagram Stories. Pomocí stories svému publiku umožníte nahlédnout pod pokličku vašeho vlastního příběhu a podaří se vám vystřelit dosah strmě vzhůru. 

 

  • Autentičnost, transparentnost a důvěra

GDPR

 

GDPR přišlo s novými pravidly pro všechny platformy nejen sociálních sítí. Chcete si u svého publika vybudovat důvěru? Buďte transparentní. Pokud chcete shromažďovat data o svých zákaznících, dělejte tak pouze s jejich výslovným souhlasem. 

U veškerých našich klientů je jedním z našich předních cílů postarat se o to, aby měli vše nastavené v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů.

Vybudovat si u svého publika autentickou image je další věc. Nejlepším způsobem, jak autentičnosti dosáhnout, je přidat do svého obsahu například i příspěvky, fotografie nebo videa konečných uživatelů, tedy vašich zákazníků.

 

  • Influenceři

Selfie

Ano, i spolupráce s relevantními influencery můžou být pro vaši značku prospěšné. Nikdo nemůže popřít jejich vliv na své publikum. Tento vliv se častokrát vztahuje i na to, co si jejich fanoušci kupují. Unboxing videa a recenze už delší dobu patří k těm nejpopulárnějším typům obsahu. S pomocí influencerů můžete snadno zacílit nejen na své vlastní publikum, ale oslovit také to jejich. Když zvolíte toho správného influencera, můžete se spolehnout na to, že z mnoha jejich fanoušků se stanou vaši zákazníci.

 

  • Videa

Notebook

Videa byla, jsou a velmi pravděpodobně také i nadále budou tou nejpopulárnější formou obsahu na všech sociálních sítích. V roce 2020 by videa dokonce měla stát až za 80% celkové uživatelské návštěvnosti. Není se co divit, jelikož patřila a stále patří k formám obsahu, které uživatele nejvíc přitahují. Vezměte si třeba videorecepty, které patří k nejpopulárnějším druhům videí a u fanoušků se těší neskutečně velké oblibě.

 

  • Komunikujte se svým publikem

E-mail

Zákazníci se stále víc a víc obracejí přímo na sociální média značek s dotazy týkající se produktů a služeb. Ať už se jedná o všeobecné dotazy nebo stavy zásilek. Nekomunikovat často znamená přijít o potenciálního zákazníka. Stručně řečeno – stačí jen trocha vašeho času a výsledkem může být tak moc. Právě vstřícnou komunikaci a férové jednání totiž zákazníci v recenzích častokrát uvádí jako jedny z největších plusů.

Všechny dotazy, stížnosti, zprávy i komentáře by měly být zodpovězeny a měly by být zodpovězeny včas. Normou se nyní stává také používání automatických odpovědí, které můžete přizpůsobit tak, aby co nejvěrněji odpovídaly image vaší společnosti a produktů. Samozřejmě se ale nespoléhejte jen na ně, žádný robot nikdy skutečně nenahradí skutečnou lidskou interakci.

Trendů jako ty, které jsme stručně shrnuli v článku, je samozřejmě mnohem, mnohem víc a práce s nimi může být pro vaše podnikání opravdu přínosná. A jak jste na tom  vy? Orientujete se v trendech a používáte je?

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se […]

bert

Google zkvalitňuje vyhledávání, aneb ahoj BERTe

29. 11. 2019

Je to jen pár dní, co Google oznámil a také spustil nejnovější, podle jeho slov, doslova revoluční aktualizaci. Nazval ji BERT, což je zkratka z Bidirectional Encoder Representations From Transformers. Co je jeho cílem a zároveň přáním společnosti Google? Aby jejich vyhledávací algoritmus lépe pochopil celý kontext uživatelova dotazu. BERT je tedy hlavně pozorný a […]

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit. B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky. B2B – […]

engagement

Jak podpořit engagement a zvýšit tak organický dosah

30. 10. 2019

Co je engagement a proč je pro vás důležitý Engagement – magické slůvko, které na nás v poslední době vyskakuje ze všech stran. Především pokud vlastníte business a prodej svých produktů nebo služeb se snažíte podporovat pomocí brandového facebookového profilu, není tento tajemný pojem něčím, co by bylo radno jen tak přehlížet. Rozhodně ne dlouho. […]