Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Selfie

Svět sociálních médií: 5 trendů, které definují rok 2019

9. 10. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Svět sociálních médií prochází neustálou obměnou. Inovace a různé vychytávky vznikají každým dnem. Mnohé z nich si užijí svých patnáct minut slávy a vzápětí opět zmizí v propadlišti dějin. 

Pak tu ovšem máme i takové inovace a vychytávky, které posunou marketingové strategie zase o malý krůček dál. Být aktuální a mít povědomí o nejnovějších úspěšných trendech a osvědčených postupech je navýsost důležité pro každý business, který chce zůstat konkurenceschopný mezi tisíci dalšími stejně zapálenými projekty.

Vybrali jsme proto pět trendů, o kterých si troufáme tvrdit, že definovaly, dozajista stále i definují a definovat budou, sociální média v roce 2019. 

 

  • Instagram stories

Instagram

Krátké příběhy na Instagramu samozřejmě nejsou žádnou žhavou novinkou. Co se však neustále vyvíjí, jsou jejich funkce. Různé filtry, gify, nálepky a ankety jsou jen špičkou příběhového ledovce. 

Chcete svému publiku představit nový produkt, článek na blogu nebo je pozvat na vámi pořádanou událost? Těžko najdete lepší platformu než Instagram Stories. Pomocí stories svému publiku umožníte nahlédnout pod pokličku vašeho vlastního příběhu a podaří se vám vystřelit dosah strmě vzhůru. 

 

  • Autentičnost, transparentnost a důvěra

GDPR

 

GDPR přišlo s novými pravidly pro všechny platformy nejen sociálních sítí. Chcete si u svého publika vybudovat důvěru? Buďte transparentní. Pokud chcete shromažďovat data o svých zákaznících, dělejte tak pouze s jejich výslovným souhlasem. 

U veškerých našich klientů je jedním z našich předních cílů postarat se o to, aby měli vše nastavené v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů.

Vybudovat si u svého publika autentickou image je další věc. Nejlepším způsobem, jak autentičnosti dosáhnout, je přidat do svého obsahu například i příspěvky, fotografie nebo videa konečných uživatelů, tedy vašich zákazníků.

 

  • Influenceři

Selfie

Ano, i spolupráce s relevantními influencery můžou být pro vaši značku prospěšné. Nikdo nemůže popřít jejich vliv na své publikum. Tento vliv se častokrát vztahuje i na to, co si jejich fanoušci kupují. Unboxing videa a recenze už delší dobu patří k těm nejpopulárnějším typům obsahu. S pomocí influencerů můžete snadno zacílit nejen na své vlastní publikum, ale oslovit také to jejich. Když zvolíte toho správného influencera, můžete se spolehnout na to, že z mnoha jejich fanoušků se stanou vaši zákazníci.

 

  • Videa

Notebook

Videa byla, jsou a velmi pravděpodobně také i nadále budou tou nejpopulárnější formou obsahu na všech sociálních sítích. V roce 2020 by videa dokonce měla stát až za 80% celkové uživatelské návštěvnosti. Není se co divit, jelikož patřila a stále patří k formám obsahu, které uživatele nejvíc přitahují. Vezměte si třeba videorecepty, které patří k nejpopulárnějším druhům videí a u fanoušků se těší neskutečně velké oblibě.

 

  • Komunikujte se svým publikem

E-mail

Zákazníci se stále víc a víc obracejí přímo na sociální média značek s dotazy týkající se produktů a služeb. Ať už se jedná o všeobecné dotazy nebo stavy zásilek. Nekomunikovat často znamená přijít o potenciálního zákazníka. Stručně řečeno – stačí jen trocha vašeho času a výsledkem může být tak moc. Právě vstřícnou komunikaci a férové jednání totiž zákazníci v recenzích častokrát uvádí jako jedny z největších plusů.

Všechny dotazy, stížnosti, zprávy i komentáře by měly být zodpovězeny a měly by být zodpovězeny včas. Normou se nyní stává také používání automatických odpovědí, které můžete přizpůsobit tak, aby co nejvěrněji odpovídaly image vaší společnosti a produktů. Samozřejmě se ale nespoléhejte jen na ně, žádný robot nikdy skutečně nenahradí skutečnou lidskou interakci.

Trendů jako ty, které jsme stručně shrnuli v článku, je samozřejmě mnohem, mnohem víc a práce s nimi může být pro vaše podnikání opravdu přínosná. A jak jste na tom  vy? Orientujete se v trendech a používáte je?

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]

persony

Persony jako nepostradatelná součást online světa

15. 6. 2020

Persony jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů, který určuje jestli obchod bude úspěšný nebo nikoliv. Díky vytvoření person si velmi ulehčíte práci s texty, obrázky či videi. Persony můžete využívat ne jen v marketingovém oddělení, ale také v oddělení péče o zákazníky, v obchodním oddělení a dalších. Pojďme si tedy říci, co to persona je a proč […]

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]