Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

TOP 7 nástrojů pro SEO zdarma

28. 12. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Pokud se snažíte mít svůj web optimalizovaný pro vyhledávání, jistě potřebujete nějaké nástroje na analýzy, hledání klíčových slov, linkbuilding a další aktivity, které jsou s péčí o web spojeny.

Dnes vám představím svůj výběr TOP 7 nástrojů, které jsou zdarma. Rozdělím je do 3 skupin podle jejich účelu.

  1. Klíčová slova
  2. Linkbuilding
  3. Technické SEO

Nástroje zdarma pro klíčová slova

Vyhledávání a analýza klíčových slov patří k základu SEO prací. Vlastně každou zakázku na SEO začínám pořádnou analýzou klíčových slov. Nejde jen o nalezení dalších tematických slov, ale také potřebujeme znát informace o jejich průměrné měsíční hledanosti a konkurenčnosti. Já k tomu používám nástroje Search Console, Marketing Miner a Ubersuggest.

Google Search Console

Spolu s Google Analytics tvoří nerozlučnou dvojku. Dávají neocenitelné informace o návštěvnosti a dalším chování uživatelů. Mimo jiné také obsahují výrazy, pomocí kterých lidé hledali vaše stránky a proklikem je i navštívili.

Tato slova jsou velmi cenná. Cennější než prosté návrhy ze všech našeptávačů. Ukazují totiž i ty výrazy, které našeptávače nenabídnou.

Search Console

https://search.google.com/search-console/

Marketing Miner

Tento český nástroj je sice placený, ale dobře se dá využít i ve free verzi. Jděte na https://www.marketingminer.com/cs a zaregistrujte se. S tarifem Minee, který je zcela zdarma, můžete využívat všechny funkce, ale máte dost omezený měsíční kredit.

Klíčová slova umí najít z Google, Seznamu, ale i z Wikipedie a dalších zdrojů. Umí dodat i měsíční hledanost a konkurenčnost. Stačí jen vytvořit report, zvolit si miner pro návrh klíčových slov z našeptávačů, Google Ads či souvisejících dotazů a spustit generování reportu.

Marketing Miner

Marketing Miner toho umí ještě více, ale to patří do dalších kategorií.

Ubersuggest

Tento nástroj je sice zahraniční a mluví anglicky, ale je celkem jednoduchý na používání. Přitom poskytuje spoustu služeb zdarma. Kromě jiného také vyhledává návrhy klíčových slov. Samozřejmě, že ale nezahrnuje návrhy ze seznam.cz.

Ubersuggest

Kromě samotných slov také ukáže prvních 100 pozic v SERPu pro původně zadané klíčové slovo, ke kterému hledáme návrhy. Chová se podobně jako Marketing Miner, ale po registraci a přihlášení nevyčerpává kredity. Jsou jen omezeny nějaké funkce a nastaveny limity.

https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/

Nástroje zdarma pro linkbuilding

Kvalitní zpětné odkazy v dostatečném množství jsou stále jedním z nejvýznamnějších ukazatelů kvalitních stránek. Jejich získání ale není vůbec jednoduché. Je důležité získat weby, které jsou sami dobře hodnocené a snažit se, aby na nich začal existovat odkaz na naše stránky.

Nečekejte ale, že práci za vás udělá nějaký kouzelný nástroj na linkbuilding. To bude na vás. Jsou ale nástroje zdarma, které alespoň zjistí hodnocení domény, řeknou, kolik na ní vede odkazů a odkud apod. Tím eliminujete weby, které nemá smysl oslovovat. Jedním takovým nástrojem je Mozbar.

Mozbar

Jde o doplněk do prohlížeče. Pokud je aktivní, pak zobrazuje zajímavé informace o doméně a konkrétní stránce webu, který si právě prohlížíte:

MozBar

Konkrétně třeba web moz.com, který tento doplněk nabízí, má hodnocení domény 89, hodnocení homepage stránky 71 a spam score jsou pouhá 3%. To by byl hodně zajímavý web, pokud byste z něj chtěli vést odkaz na váš web.

https://moz.com/products/pro/seo-toolbar

Nástroje Marketing Miner i Ubersuggest také umí zobrazit seznam domén i s jejich hodnocením.

Technické SEO

Mít v pořádku technickou stránku SEO je vlastně základ. Nemá moc smysl dělat linkbuilding, pokud mají stránky technické chyby, či porušují zásady vyhledávačů. Nástroje z této skupiny tedy odhalují chyby a někdy i doporučují jak je odstranit.

Panguin Tool

Trochu zvláštní název, který v sobě kombinuje slova Panda a Penguin, dva nejznámější algoritmy od Google.

Víte, že Google vydává průměrně asi 9 aktualizací vyhledávacích algoritmů? To je přes 3000 aktualizací ročně! Sledovat všechny nejde, natož analyzovat jaký mají dopad na umístění našich stránek v SERPu. A to je chvíle pro nástroj panguin, který vám na časové ose ukáže kdy která aktualizace byla zveřejněna a jaký dopad na návštěvnost to mělo v případě vašich stránek.

Aby to mohlo fungovat, je samozřejmě zapotřebí autorizovat nástroj k přístupu na váš Google Analytics účet.

Na grafu níže je pro ilustraci vidět aktualizace Broad Core ze dne 24.9.2019 a pak Bert ze dne 23.10.2019. Je vidět, že po aktualizaci Broad Core došlo ke zvýšení návštěvnosti, zatímco Bert zatím žádný vliv nemá. Zvýšení návštěvnosti může bát samozřejmě způsobeno jinými faktory.

Panguin Tool

https://barracuda.digital/panguin-seo-tool/

Pomocník pro práci se značkami strukturovaných dat

Strukturovaná data slibují větší zastoupení v SERPu ve formě Rich snippets. Technické řešení není složité. Stačí jen do stránek přidat krátký kód. Háček je ale v tom, že ne každý majitel stránek je také programátor. Pomocník dokáže zobrazit stránku, na které jen označíte různé náležitosti a on za vás ten kód vygeneruje.

Lze si vybrat různé typy strukturovaných dat – článek, produkt, firmu apod. A kromě toho, že dokáže označkovat stránku, umí přidat značky i do e-mailu, takže využíváte-li Gmail, máte opět náskok před konkurencí.

Pomocník pro strukturovaná data

Pokud na stránce nějaký údaj není zobrazen, dá se prostě dopsat ručně. Jakmile jste s označováním hotovi, stačí kliknout na „Vytvořit HTML“ a vidíte vygenerovaný kód. Ten je zapotřebí doplnit do stránky.

https://www.google.com/webmasters/markup-helper/

Náhled úryvku v SERPu

Jak asi bude vypadat moje stránka ve výpisu vyhledávání? Na to vám odpoví nástroj https://gsp.rudolfsvatek.cz/ a https://ssp.rudolfsvatek.cz/. První ukazuje náhled výsledky na Google, druhý na Seznam. Vyplňte si titulek, Meta Description a URL. Využijte i zaškrtávací pole, která trochu ovlivní vzhled náhledu. Třeba doplňte hodnocení nebo sitelinks apod.

Když to přeženete s délkou, upozorní vás na to.

Google Search Preview

To je tedy mých 7 favoritů, kteří mě téměř denně doprovázejí ve snaze zlepšovat zastoupení mých stránek ve výsledcích vyhledávání.

Rubrika: SEO

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

archetypy

Archetypy v marketingu a jak je využít

22. 6. 2020

Archetypy pro nás mají důležitý význam, a to nejen v marketingu. Jsou to dobře známé modely, které se nachází v mnoha příbězích a mýtech. Archetypem je například Prospero, Popelka nebo Don Quijote. Některé z nich se navzájem také doplňují (Romeo a Julie). Jak je to ale s využitím takovýchto archetypů v marketingu?  Marketing a archetypy […]

persony

Persony jako nepostradatelná součást online světa

15. 6. 2020

Persony jsou jedním z nejdůležitějších nástrojů, který určuje jestli obchod bude úspěšný nebo nikoliv. Díky vytvoření person si velmi ulehčíte práci s texty, obrázky či videi. Persony můžete využívat ne jen v marketingovém oddělení, ale také v oddělení péče o zákazníky, v obchodním oddělení a dalších. Pojďme si tedy říci, co to persona je a proč […]

komunikace na sociálních sítích

Jak na pokoronavirovou komunikaci na sociálních sítích

29. 5. 2020

Je to už více jak dva měsíce od vypuknutí pandemie koronaviru. Jelikož se svět měnil z hodiny na hodinu, všichni online marketéři se museli dobrovolně nebo i nedobrovolně zapojit do koronavirové komunikace. Lidé už však nyní od sociálních sítí očekávají něco jiného než témata týkající se pouze pandemie koronaviru. Je třeba se posunout dál Po […]

Prase s rouškou

Pandemie koronaviru ovlivnila mnoho odvětví, česká e-commerce roste

13. 5. 2020

Kdybychom před měsícem či dvěma někomu řekli, že se velká část ekonomiky téměř zastaví, mnozí by si asi jen nevěřícně klepali na čelo. Ale člověk míní a život mění. Celý svět zasáhla pandemie koronaviru a vše se změnilo. Některým odvětvím tato krize možná i prospěla, na jiné však dopadla velmi tvrdě. Pojďme se podívat na […]