Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit.

B2B marketing

B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky.

B2B – business to business – jak už název napovídá, označuje naopak zase obchodní vztahy mezi samotnými těmito společnostmi.

V případě, že model vašeho podnikání je striktně B2C, pravděpodobně si uvědomujete i význam sociálních médií pro váš business.

Pokud jsou však vaše obchodní vztahy utvářeny modelem B2B, může se stát, že o pozitivním vlivu sociálních médií na vaše podnikání máte určité pochyby.

Pravdou ovšem je, že díky správně zvolené strategii může i B2B společnost vytěžit z propagace v sociálních médiích mnohé. Pojďme si v několika příkladech ukázat jak.

  1. Buďte dohledatelní
    Co uděláte jako první, když se o někom nebo o něčem chcete dozvědět víc? Najdete si je online. Nikdy nevíte, jakou platformu může někdo zvolit k tomu, aby vás našel. Už jen z tohoto důvodu není například firemní Facebook od věci.
  2. Ukažte své spokojené zaměstnance
    Chcete ukázat potenciálním novým zaměstnancům, za čím si vaše společnost stojí a jaký je váš ethos? Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je představit na sociálních sítích vaše zaměstnance stávající. Fotografie zaměstnanců, kteří působí spokojeně a svou práci si užívají, mohou mít pozitivní vliv na potenciální zájemce o práci ve vaší firmě.
  3. Nebojte se recenzí
    Doporučujeme také povolit na své facebookové stránce recenze. Pozitivní recenze vašemu podnikání mohou jen prospět. Dobře hodnocená firma působí atraktivně nejen na potenciální partnery, ale i pracovníky. I konstruktivní kritika pro vás může představovat cennou zpětnou vazbu. Vezměte si ji k srdci a slušně odpovězte na všechny recenze.
  4. Dejte vědět, že pořádáte událost
    Pořádáte událost? Vytvořte ji i na Facebooku, pozvěte své přátele a sdílejte ji na firemní stránce. Pokud budete chtít, můžete událost dokonce i propagovat. Díky tomu se může stát i to, že dorazí mnohem víc účastníků, než byste očekávali, a možná tak i navážete cenná partnerství nebo uzavřete nové obchody.
  5. Ptejte se
    Pokládejte svému publiku takové otázky, které přimějí k odpovědi. Podpoříte tím tak engagement, který se může promítnout i do vašeho obratu. Čím víc interakcí příspěvek získá, tím je viditelnější a může tak přitáhnout pozornost potenciálních partnerů a zákazníků.
  6. Sdílejte svůj příběh
    Dovolte svým fanouškům náhled do zákulisí firmy. Sdílejte zajímavé a zábavné informace a novinky týkající se vašeho podnikání. Můžete se spolehnout, že vaše publikum lidský přístup ocení.

A co vy? Používáte Facebook nebo jiné sociální sítě k propagaci vašeho podnikání online? Máte ještě nějaké další tipy a vychytávky, jak z nich vytěžit co nejvíc? Podělte se o ně s námi.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se […]

bert

Google zkvalitňuje vyhledávání, aneb ahoj BERTe

29. 11. 2019

Je to jen pár dní, co Google oznámil a také spustil nejnovější, podle jeho slov, doslova revoluční aktualizaci. Nazval ji BERT, což je zkratka z Bidirectional Encoder Representations From Transformers. Co je jeho cílem a zároveň přáním společnosti Google? Aby jejich vyhledávací algoritmus lépe pochopil celý kontext uživatelova dotazu. BERT je tedy hlavně pozorný a […]

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit. B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky. B2B – […]

engagement

Jak podpořit engagement a zvýšit tak organický dosah

30. 10. 2019

Co je engagement a proč je pro vás důležitý Engagement – magické slůvko, které na nás v poslední době vyskakuje ze všech stran. Především pokud vlastníte business a prodej svých produktů nebo služeb se snažíte podporovat pomocí brandového facebookového profilu, není tento tajemný pojem něčím, co by bylo radno jen tak přehlížet. Rozhodně ne dlouho. […]