Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

B2B marketing

Výhody marketingových strategií na sociálních sítích pro B2B

12. 11. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Pokud čtete tento článek, asi dobře víte, co znamenají pojmy jako B2B nebo B2C. Možná jste i vy majitelem společnosti, která využívá jeden z těchto modelů. Ovšem jen pro pořádek, pojďme si oba pojmy ve zkratce představit.

B2B marketing

B2C – business to customer – označuje obchodní vztahy uskutečňované mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky.

B2B – business to business – jak už název napovídá, označuje naopak zase obchodní vztahy mezi samotnými těmito společnostmi.

V případě, že model vašeho podnikání je striktně B2C, pravděpodobně si uvědomujete i význam sociálních médií pro váš business.

Pokud jsou však vaše obchodní vztahy utvářeny modelem B2B, může se stát, že o pozitivním vlivu sociálních médií na vaše podnikání máte určité pochyby.

Pravdou ovšem je, že díky správně zvolené strategii může i B2B společnost vytěžit z propagace v sociálních médiích mnohé. Pojďme si v několika příkladech ukázat jak.

  1. Buďte dohledatelní
    Co uděláte jako první, když se o někom nebo o něčem chcete dozvědět víc? Najdete si je online. Nikdy nevíte, jakou platformu může někdo zvolit k tomu, aby vás našel. Už jen z tohoto důvodu není například firemní Facebook od věci.
  2. Ukažte své spokojené zaměstnance
    Chcete ukázat potenciálním novým zaměstnancům, za čím si vaše společnost stojí a jaký je váš ethos? Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je představit na sociálních sítích vaše zaměstnance stávající. Fotografie zaměstnanců, kteří působí spokojeně a svou práci si užívají, mohou mít pozitivní vliv na potenciální zájemce o práci ve vaší firmě.
  3. Nebojte se recenzí
    Doporučujeme také povolit na své facebookové stránce recenze. Pozitivní recenze vašemu podnikání mohou jen prospět. Dobře hodnocená firma působí atraktivně nejen na potenciální partnery, ale i pracovníky. I konstruktivní kritika pro vás může představovat cennou zpětnou vazbu. Vezměte si ji k srdci a slušně odpovězte na všechny recenze.
  4. Dejte vědět, že pořádáte událost
    Pořádáte událost? Vytvořte ji i na Facebooku, pozvěte své přátele a sdílejte ji na firemní stránce. Pokud budete chtít, můžete událost dokonce i propagovat. Díky tomu se může stát i to, že dorazí mnohem víc účastníků, než byste očekávali, a možná tak i navážete cenná partnerství nebo uzavřete nové obchody.
  5. Ptejte se
    Pokládejte svému publiku takové otázky, které přimějí k odpovědi. Podpoříte tím tak engagement, který se může promítnout i do vašeho obratu. Čím víc interakcí příspěvek získá, tím je viditelnější a může tak přitáhnout pozornost potenciálních partnerů a zákazníků.
  6. Sdílejte svůj příběh
    Dovolte svým fanouškům náhled do zákulisí firmy. Sdílejte zajímavé a zábavné informace a novinky týkající se vašeho podnikání. Můžete se spolehnout, že vaše publikum lidský přístup ocení.

A co vy? Používáte Facebook nebo jiné sociální sítě k propagaci vašeho podnikání online? Máte ještě nějaké další tipy a vychytávky, jak z nich vytěžit co nejvíc? Podělte se o ně s námi.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

mobil a tablet

Jak na úspěšné Stories

27. 3. 2020

Stories, neboli příběhy na sociálních sítích, jsou stále populárnější, jelikož umožňují komunikovat přirozeně a kreativně. Firmy proto neváhaly a do Stories se vrhly po hlavě. Tuto funkci využívají velmi kreativně a posouvají tak hranice vizuálního vyprávění. Přinášíme několik rad a tipů, jak zvýšit výkon pomocí Stories. Kreativní strategie zvyšující efektivitu “Primární” Stories vs. optimalizované Stories […]

Koronavirus a on-line svět

19. 3. 2020

Ať už se nákazy bojíte či ne, jedno je jisté – koronavirus se nezadržitelně šíří v celém světě a významně ovlivňuje chod firem a celosvětové ekonomiky. České firmy to začínají pociťovat také. Nejen restaurace a místní podniky, poskytující různé služby. Začínají zavírat i velké společnosti jako třeba automobilky. Jsou ale obory, které naopak zažívají nebývalý vzrůst […]

SEO checklist

SEO checklist část 1 – vývoj webu

3. 3. 2020

Pokud stavíte nový web, je dobré myslet už od začátku na to, aby vše probíhalo bezbolestně a co nejjednodušeji. Mou odborností je SEO, ale občas i nějaký ten web postavím. Čas a okolnosti mě nasměrovaly k redakčnímu systému WordPress. Nicméně můj SEO checklist je použitelný univerzálně pro jakýkoli redakční systém, nebo pro weby, které redakční […]

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum. Jak často byste měli přispívat na sociální sítě? Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence […]