Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se o ně musí opírat, pokud chtějí uspět a vyniknout tak na trhu nad konkurencí.

Není to zase tak dávno, kdy veškerý business, jakékoli podnikání bylo do velké míry jen počinem, který bychom velmi snadno mohli označit za vysoce spekulativní. Obchodníci neměli k dispozici žádné mechanismy, s pomocí kterých by byli schopni sledovat typické chování svých zákazníků a v návaznosti na ně upravovat a spravovat své reklamní kampaně.

S příchodem prvních osobních počítačů a rozvojem sociálních sítí jako Facebook nebo Instagram se ale vše změnilo. Výpočetní schopnosti a masivní sběr dat umožnili podnikům, nezávisle na tom, zdali se jedná o velký konglomerát či malý rodinný podnik, lépe porozumět preferencím a chování svých zákazníků, a díky tomu zvolit efektivní obchodní strategii.

V dnešní době je pro každého obchodníka zásadní mít k dispozici ta správná data a vědět, jak je analyzovat. Koneckonců, slovy W. Edwardse Demminga, bez dat jste jen dalším člověkem s názorem. Jistě, selský rozum často káže to, co je očividné a v mnoha případech se na něj lze spolehnout, ale víte, co se nikdy nemýlí? Ano, jsou to data. Data nejsou ovlivněna společenskými kruhy, ve kterých se pohybujeme a také nejsou názorově předpojatá.

Nespornou výhodou podnikání v moderní digitální éře je to, že k dispozici máte jako obchodníci možnost, jak sledovat a analyzovat data pomocí digitální analytiky. Díky ní jednoduše zjistíte, které postupy fungují, a které zase ne, a marketingová strategie se tak dá upravovat podle aktuálních potřeb.

A pokud se zrovna necítíte na nějakou velkou datovou analýzu, vždycky se najde někdo, kdo to za vás rád udělá. Pravdou totiž zůstává, že v té záplavě dat se dá velmi rychle ztratit. Především pokud s podnikáním teprve začínáte.

Nezáleží na tom, v jakém oboru podnikáte, musíte pochopit, že s obecným přístupem u svých zákazníků nevyhrajete. Zákazníci si totiž ve stále větší míře žádají služby specificky přizpůsobené jejich vlastním potřebám. Tyto služby také hledají prostřednictvím informačních kanálů, kde se cítí pohodlně.

Pokud znáte chování a cíle svých zákazníků, dokážete vyvinout strategie, které budou vyhovovat jejich konkrétním potřebám. Marketing může být efektivní pouze pokud je data-driven, to znamená zaměřený na data. Jenom díky datům získáte cenné údaje o tom, jací jsou vaši typičtí zákazníci. Na základě údajů z těchto dat můžete snadno vytvořit i persony, které vaše zákazníky osloví a přimějí k interakci s vaší značkou. Data vám řeknou, kterým směrem je radno se vydat, na jaké platformy se zaměřit, jaký druh obsahu zveřejnit a kdy ho nejlépe pustit ven. Bez dat, zkrátka a dobře, pouze tápete v temnotě.

Víte, odkud taková data vzít? Máte sběr dat správně nastaven? A když už data máte, víte co s nimi? Umíte uplatnit výsledky datových analýz pro váš obchod? Pokud s odpovědí na kteroukoliv z těchto otázek váháte a potřebujete poradit či pomoct, využijte služeb naší společnosti.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

mobil a tablet

Jak na úspěšné Stories

27. 3. 2020

Stories, neboli příběhy na sociálních sítích, jsou stále populárnější, jelikož umožňují komunikovat přirozeně a kreativně. Firmy proto neváhaly a do Stories se vrhly po hlavě. Tuto funkci využívají velmi kreativně a posouvají tak hranice vizuálního vyprávění. Přinášíme několik rad a tipů, jak zvýšit výkon pomocí Stories. Kreativní strategie zvyšující efektivitu “Primární” Stories vs. optimalizované Stories […]

Koronavirus a on-line svět

19. 3. 2020

Ať už se nákazy bojíte či ne, jedno je jisté – koronavirus se nezadržitelně šíří v celém světě a významně ovlivňuje chod firem a celosvětové ekonomiky. České firmy to začínají pociťovat také. Nejen restaurace a místní podniky, poskytující různé služby. Začínají zavírat i velké společnosti jako třeba automobilky. Jsou ale obory, které naopak zažívají nebývalý vzrůst […]

SEO checklist

SEO checklist část 1 – vývoj webu

3. 3. 2020

Pokud stavíte nový web, je dobré myslet už od začátku na to, aby vše probíhalo bezbolestně a co nejjednodušeji. Mou odborností je SEO, ale občas i nějaký ten web postavím. Čas a okolnosti mě nasměrovaly k redakčnímu systému WordPress. Nicméně můj SEO checklist je použitelný univerzálně pro jakýkoli redakční systém, nebo pro weby, které redakční […]

Počítač a mobil

Existuje ideální frekvence zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?

7. 2. 2020

Na sociálních sítích vždy chceme vytěžit z každého příspěvku to nejlepší a dosáhnout dobrých výsledků. Existuje však správná nebo špatná frekvence zveřejňování příspěvků? Pokusíme se vám na tuto otázku odpovědět tak, aby váš publikovaný obsah oslovil co nejširší publikum. Jak často byste měli přispívat na sociální sítě? Mnoho článků týkajících se optimální doby a frekvence […]