Blog

Trendy, témata a novinky,
které ovlivňují váš business.

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Rudolf Svátek
SEO specialista

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se o ně musí opírat, pokud chtějí uspět a vyniknout tak na trhu nad konkurencí.

Není to zase tak dávno, kdy veškerý business, jakékoli podnikání bylo do velké míry jen počinem, který bychom velmi snadno mohli označit za vysoce spekulativní. Obchodníci neměli k dispozici žádné mechanismy, s pomocí kterých by byli schopni sledovat typické chování svých zákazníků a v návaznosti na ně upravovat a spravovat své reklamní kampaně.

S příchodem prvních osobních počítačů a rozvojem sociálních sítí jako Facebook nebo Instagram se ale vše změnilo. Výpočetní schopnosti a masivní sběr dat umožnili podnikům, nezávisle na tom, zdali se jedná o velký konglomerát či malý rodinný podnik, lépe porozumět preferencím a chování svých zákazníků, a díky tomu zvolit efektivní obchodní strategii.

V dnešní době je pro každého obchodníka zásadní mít k dispozici ta správná data a vědět, jak je analyzovat. Koneckonců, slovy W. Edwardse Demminga, bez dat jste jen dalším člověkem s názorem. Jistě, selský rozum často káže to, co je očividné a v mnoha případech se na něj lze spolehnout, ale víte, co se nikdy nemýlí? Ano, jsou to data. Data nejsou ovlivněna společenskými kruhy, ve kterých se pohybujeme a také nejsou názorově předpojatá.

Nespornou výhodou podnikání v moderní digitální éře je to, že k dispozici máte jako obchodníci možnost, jak sledovat a analyzovat data pomocí digitální analytiky. Díky ní jednoduše zjistíte, které postupy fungují, a které zase ne, a marketingová strategie se tak dá upravovat podle aktuálních potřeb.

A pokud se zrovna necítíte na nějakou velkou datovou analýzu, vždycky se najde někdo, kdo to za vás rád udělá. Pravdou totiž zůstává, že v té záplavě dat se dá velmi rychle ztratit. Především pokud s podnikáním teprve začínáte.

Nezáleží na tom, v jakém oboru podnikáte, musíte pochopit, že s obecným přístupem u svých zákazníků nevyhrajete. Zákazníci si totiž ve stále větší míře žádají služby specificky přizpůsobené jejich vlastním potřebám. Tyto služby také hledají prostřednictvím informačních kanálů, kde se cítí pohodlně.

Pokud znáte chování a cíle svých zákazníků, dokážete vyvinout strategie, které budou vyhovovat jejich konkrétním potřebám. Marketing může být efektivní pouze pokud je data-driven, to znamená zaměřený na data. Jenom díky datům získáte cenné údaje o tom, jací jsou vaši typičtí zákazníci. Na základě údajů z těchto dat můžete snadno vytvořit i persony, které vaše zákazníky osloví a přimějí k interakci s vaší značkou. Data vám řeknou, kterým směrem je radno se vydat, na jaké platformy se zaměřit, jaký druh obsahu zveřejnit a kdy ho nejlépe pustit ven. Bez dat, zkrátka a dobře, pouze tápete v temnotě.

Víte, odkud taková data vzít? Máte sběr dat správně nastaven? A když už data máte, víte co s nimi? Umíte uplatnit výsledky datových analýz pro váš obchod? Pokud s odpovědí na kteroukoliv z těchto otázek váháte a potřebujete poradit či pomoct, využijte služeb naší společnosti.

Zbořte limity Vašich znalostí a přečtěte si

TOP 7 nástrojů pro SEO zdarma

8. 1. 2020

Pokud se snažíte mít svůj web optimalizovaný pro vyhledávání, jistě potřebujete nějaké nástroje na analýzy, hledání klíčových slov, linkbuilding a další aktivity, které jsou s péčí o web spojeny. Dnes vám představím svůj výběr TOP 7 nástrojů, které jsou zdarma. Rozdělím je do 3 skupin podle jejich účelu. Klíčová slova Linkbuilding Technické SEO Nástroje zdarma pro […]

Vyhledávač Google

Hledání s Google pro pokročilé

21. 12. 2019

Hledáte něco na internetu? Hledáte dlouho a nemůžete najít to, co potřebujete? Naučte se ovládat vyhledávač Google jako mistr. Vaše kung-fu bude neporazitelné. Google totiž není jen jeden řádek s tlačítkem. Umí toho mnohem víc. Můžete používat různé operátory vyhledávání a tím upřesnit o co přesně vám jde. Můžete také použít Google jako převodník jednotek a […]

Datově orientovaný marketing

Význam dat pro digitální marketing

5. 12. 2019

Marketing bez dat je jako řízení se zavřenýma očima. Tento trefný citát pochází od autora a experta na sociální sítě – Dana Zarelly. Moderní digitální marketing se zkrátka a dobře bez dat neobejde. Proč, ptáte se? Inu právě v datech se totiž skrývá tvrdá a nekompromisní pravda a marketingové strategie všech firem a společností se […]

bert

Google zkvalitňuje vyhledávání, aneb ahoj BERTe

29. 11. 2019

Je to jen pár dní, co Google oznámil a také spustil nejnovější, podle jeho slov, doslova revoluční aktualizaci. Nazval ji BERT, což je zkratka z Bidirectional Encoder Representations From Transformers. Co je jeho cílem a zároveň přáním společnosti Google? Aby jejich vyhledávací algoritmus lépe pochopil celý kontext uživatelova dotazu. BERT je tedy hlavně pozorný a […]